tkb Svart 3.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Ååja Sitér dette innlegget Link to post
Trondwi Svart 3.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 De siste tre innleggene var virkelig opplysende og interessante! Good grief!!! Trond Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2011 Ikke sant - glad det var fint for deg også justering av radaren din står i manualen. Bør være relativt enkelt og noe alle som har radar bør kunne gjøre - særlig når leverandør ikke leverer utstyret ferdig kalibrert, hvilket av en eller annen merkelig grunn slett ikke er uvanlig i båtbransjen Sitér dette innlegget Link to post
Øyvind Kvammen Svart 4.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2011 I punkt 6 skriver du at den duver når du bruker powertrim. hva ble gjort for å bedre dette? Sliter litt med at min begynner å duve opp og ned når jeg tilter den opp med powertrim og flaps.. til slutt er d så ille at det føles som å kjøre i 2 mter bølger! Sitér dette innlegget Link to post
Trondwi Svart 4.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2011 Da HK Motorservice (Karsten) hadde gjort magien sin ved å senke planingsterskelen, falt "alt annet" på plass. Det var tydelig at drevet sto for høyt i nedre stilling, men han klarte å justere det vesentlig mer ned enn der det hadde vært ved å løsne noen få bolter og så stramme igjen. Som den tekniske superidiot som jeg er, aner jeg ikke hva han egentlig gjorde. Men det fungerte!!! Trond Sitér dette innlegget Link to post
svendis Svart 26.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2015 Han må da altså ha justert trim limit switch :) Den har et fast område den "opererer" i, og justeres sånn at drevet ikke når mekanisk endestopp i øvre eller nedre posisjon. Den kobler ut trimpumpen i den retningen drevet trimmes sånn at den ikke skal stå å stange i veggen. Greit å vite hva som var trikset, for triks det liker man Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 26.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2015 (redigert) Bravo 3-drevene har en "trim limit insert" som er installert slik at den skal hindre drevet i å kunne trimmes for langt ned slik at båten "går på nesa" og kan bli uforutsigbar i høy fart hvis trimmen står helt nede. Trolig har verkstedet snudd denne slik at drevet går lengre ned på linje med Bravo 1/2. Her en liten diskusjon om motsatt spørsmål for de som er interessert, altså hvor høyt kan man kjøre drevet i gir http://forums.iboats.com/forum/engine-repair-and-maintenance/non-repair-i-o-and-inboards/624312-safe-to-run-drive-fully-trimmed-up Redigert 26.Januar.2015 av teerex (see edit history) Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.