Jump to content

Oljelekkasje på Cummins diesel 4,2 l


Trondwi

Recommended Posts

Da HK Motorservice (Karsten) hadde gjort magien sin ved å senke planingsterskelen, falt "alt annet" på plass. Det var tydelig at drevet sto for høyt i nedre stilling, men han klarte å justere det vesentlig mer ned enn der det hadde vært ved å løsne noen få bolter og så stramme igjen. Som den tekniske superidiot som jeg er, aner jeg ikke hva han egentlig gjorde. Men det fungerte!!!

 

Trond

Link to post
  • 3 år senere...

Bravo 3-drevene har en "trim limit insert" som er installert slik at den skal hindre drevet i å kunne trimmes for langt ned slik at båten "går på nesa" og kan bli uforutsigbar i høy fart hvis trimmen står helt nede.

Trolig har verkstedet snudd denne slik at drevet går lengre ned på linje med Bravo 1/2.

 

bilde

 

Her en liten diskusjon om motsatt spørsmål for de som er interessert, altså hvor høyt kan man kjøre drevet i gir http://forums.iboats.com/forum/engine-repair-and-maintenance/non-repair-i-o-and-inboards/624312-safe-to-run-drive-fully-trimmed-up

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...