Lazyjack Startet 23.Mai.2011 Del på Facebook Startet 23.Mai.2011 (redigert) Skal montere ferrittkjerne på strømforsyningen til min VHF da jeg er plaget med støy som ikke lar seg fjerne med squelch . Ser Elfa har mange varianter, noen runde og noen med to hull for å tre kabel gjennom. Er det ene bedre enn det andre? Redigert 23.Mai.2011 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Una Svart 23.Mai.2011 Del på Facebook Svart 23.Mai.2011 Er fabrikkmontert slik på min VHF. Sitér dette innlegget "Der forsvant den oppblåsbare, ....helium var en dårlig ide." Link to post
taunus Svart 23.Mai.2011 Del på Facebook Svart 23.Mai.2011 Har du noengang målt sendeeffekten, og at antennen kvitter seg med signalet. Måtte skjøte min vhf antenneledning i fjor. Skal ha ny når økonomien tillater det.PS: sendeeffekten er ikke noe do kan måle selv uten spesialinstrument. Da må du til en som har godkjenning for montering av VHF. Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 23.Mai.2011 Del på Facebook Svart 23.Mai.2011 Skal montere ferrittkjerne på strømforsyningen til min VHF da jeg er plaget med støy som ikke lar seg fjerne med squelch . Var også plaget med støy som ikke squelchen fjernet. Problemet var at VHFen var feil innstilt. Stod på Local eller noe lignende. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 25.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Mai.2011 Takk for tips. Sendeeffekten er det ikke noe feil med. Med båten i Oslo snakket med jeg med Tjøme Radio på kanal 07(Halden). Forøvrig er installasjonen målt og godkjendt av Maritim Radio. Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 25.Mai.2011 Del på Facebook Svart 25.Mai.2011 (redigert) Var ikke noe feil med sendeeffekten min heller, men en funksjon var slått på som gjorde at squelchen ikke virket Redigert 25.Mai.2011 av Targa 23.1 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
.Snorre Svart 25.Mai.2011 Del på Facebook Svart 25.Mai.2011 Prøv å finne støykilden og sett ferrit på strømkabelen til denne. Så nært kilden som mulig. Prøv også med forskjellig antall tørn rundt ferritkjernen. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 26.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Mai.2011 (redigert) Var ikke noe feil med sendeeffekten min heller, men en funksjon var slått på som gjorde at squelchen ikke virket Squelch virker fint men ikke når denne hvite støyen slår inn. Hvilken type VHF har du? Prøv å finne støykilden og sett ferrit på strømkabelen til denne. Så nært kilden som mulig. Prøv også med forskjellig antall tørn rundt ferritkjernen. Takk for tips Redigert 26.Mai.2011 av Lazyjack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.