Jump to content

Kraftig vind på Østlandet

tom-ass

Recommended Posts

I dag blåser det voldsomt og uvanlig fælt på Østlandet. På innsjøen hos oss i Odalen er det skjeldent så mye vind, bryggene danser som bare det. En Nidelv 18 fikk noen riper i går da fortøyningene løsnet.

Selv la jeg på 3 ekstra fendere og sjekker tauene.

Hvordan er det ellers rundt omkring?

Bygdetulling med båtførerbevis!

Værste jeg vet med å jobbe "langt bort vekk i stan" er når det kommer vær som nå. Fortøyer båten for storm++ når jeg skal avgårde.

Rapport fra de som kikker etter båten når jeg ikke er hjemme, er at den ligger trygt.

Etter hva jeg forstår er vinden på sør-sør vest og skal dreie mer vestlig. Jo mer vest jo bedre for vår havn.

Et bjerketre falt over lekestua hjemme hos søstra mi igår.

Color line har innstilt fergene mellom Sandefjord og Strømstad.

Så noe vind må det være.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Jeg skal seile tirsdagsregatta i dag og det uten mannskap, så jeg ser for meg at jeg kommer til å sove godt til natta :-D

Nå har jeg klaget over lite vind i en evighet på disse regattaene og sagt at jeg mister så mye fart når jeg skal slå og er alene ombord, så jeg kan ikke feige ut på grunn av for mye vind heller hehe... Jaja... får starte med to rev og ta det derfra.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Det ble målt 26 m/s på Sotrabroen rett utenfor Bergen i natt, så det blåser friskt her vest også:-)

Selv om båten er fortøyd for storm, så må jeg innrømme at jeg sendte den en ekstra tanke i natt...

Og tok meg en tur nedom for å sjekke før jeg gikk på jobb i morges. Den lå fint, men det var verre med trampolinen og partyteltet i hagen... De ligger krøllet nede i skogen sammen med noen knekte trær:-)

Mvh
Simon

Har akkurat kommet hjem fra campingen i sverige hvor jeg har båten, for å sjekke at fortøyningen fortsatt var ok.

Båten hadde holdt fint på fortøyningen og var uten skader.

Men det kan ikke sies om selve brygga, den datte slitt seg fra land og lå 20meter fra land (langs med land)

ett par av leddene og utriggerene hadde slitt seg på denne brygga og laget skader på ett par av båtene som lå der.

Hvordan er dette forsikringsmessig og hvem har ansvaret her, er det båteierene eller er det campingplassen som leier ut båtplasser på denne bryggen?

Ha en fin dag

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...