tom-ass Startet 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Startet 24.Mai.2011 I dag blåser det voldsomt og uvanlig fælt på Østlandet. På innsjøen hos oss i Odalen er det skjeldent så mye vind, bryggene danser som bare det. En Nidelv 18 fikk noen riper i går da fortøyningene løsnet. Selv la jeg på 3 ekstra fendere og sjekker tauene. Hvordan er det ellers rundt omkring? Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Eureka Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 er meldt 22 sekundmeter her på sunnmøre, men retninga er fin, så det er stille i hjemmehavnen. Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 (redigert) Sør/sørvest, målt 17 m/sek inne i Larvik. Sjøen går hvit i indre havn. mvh tuffff Redigert 24.Mai.2011 av tuffff (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Værste jeg vet med å jobbe "langt bort vekk i stan" er når det kommer vær som nå. Fortøyer båten for storm++ når jeg skal avgårde. Rapport fra de som kikker etter båten når jeg ikke er hjemme, er at den ligger trygt. Etter hva jeg forstår er vinden på sør-sør vest og skal dreie mer vestlig. Jo mer vest jo bedre for vår havn. Et bjerketre falt over lekestua hjemme hos søstra mi igår. Color line har innstilt fergene mellom Sandefjord og Strømstad. Så noe vind må det være. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
GlennIversen Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Her i indre østfold, blåser som fy, trær knekker diverse hagemøbler og annet flyr, så blir nok en tur til Årjäng rett over grensa for å sjekk at båten ligger på plass. Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
tom-ass Svart 24.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Er meldt 10 m/sek på Storsjøen, og det er ikke hvert år! Bølgene på Glomma ved Årnes ligner på havdønninger! Greiner, søppel og andre løse gjenstander fyker rundt! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Eureka Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 med liten storm i vente er vel kanskje dagen i dag en fin anledning til å teste ut om drivankeret fungerer :) litt vind i håret er fint. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 I Drøbaksundet ble det målt 22,8 m/s kl. 11.26. Sa noen litt vind i håret. Håper ikke håret blåser av. Jeg får ihvertfall testet fortøyningene. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
RSL Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Jeg skal seile tirsdagsregatta i dag og det uten mannskap, så jeg ser for meg at jeg kommer til å sove godt til natta :-D Nå har jeg klaget over lite vind i en evighet på disse regattaene og sagt at jeg mister så mye fart når jeg skal slå og er alene ombord, så jeg kan ikke feige ut på grunn av for mye vind heller hehe... Jaja... får starte med to rev og ta det derfra. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
nomen Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Blåser friskt her i Skien også,men det må nok noe mer vind til for at jeg skal bli nervøs for båten som står på hengeren hjemme i gården Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
lgboat Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Du Faxen, hvor ligger du? Og hvordan er forholdene spesifikt hos deg nå? Her hos meg er det utrivelig med full eksponering mot sydvesten. Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Det ble målt 26 m/s på Sotrabroen rett utenfor Bergen i natt, så det blåser friskt her vest også:-) Selv om båten er fortøyd for storm, så må jeg innrømme at jeg sendte den en ekstra tanke i natt... Og tok meg en tur nedom for å sjekke før jeg gikk på jobb i morges. Den lå fint, men det var verre med trampolinen og partyteltet i hagen... De ligger krøllet nede i skogen sammen med noen knekte trær:-) Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Neptun:) Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 aldri vært så store bølger inii fjorden her liten 12 fot båt 3 mennesker og 4-5meters bølger er ikke bra! 4-5m er ikke overdrivelse! helt syke bølger inni fjorn her Sitér dette innlegget gammel nok til og vite bedre, ung nok til og gi faan<3 Link to post
Lazyjack Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 aldri vært så store bølger inii fjorden her liten 12 fot båt 3 mennesker og 4-5meters bølger er ikke bra! 4-5m er ikke overdrivelse! helt syke bølger inni fjorn her Hvor er "fjorn" din da? Sitér dette innlegget Link to post
Winche-Lanche Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 La meg tippe: Drammensfjorden? Sitér dette innlegget Link to post
jsw Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Masser av vind i Moss - grov og hvit inn Værla. Roligere akkurat nå 12 m/s - max 17 m/s siste timen. I går var max 22,3!! Løpende oversikt her Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Hansi Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Så at det var litt sjø på Langesundsbukta og Mølen da jeg kikket ut av stuevinduet i formiddag. Har sett det verre for å si det slik. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Du Faxen, hvor ligger du? Og hvordan er forholdene spesifikt hos deg nå? Båten ligger på Sjøsenteret. Jeg selv titter ut av vinduet på Ringeplan. Nå kl. 16.00 har det løyet skikkelig. Men de var ille i natt og i dag morges. Har utsikt fra Oscarsborg til Jeløya. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Seilaren Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Det ble målt 26 m/s på Sotrabroen rett utenfor Bergen i natt, så det blåser friskt her vest også:-) Jeg tok ferjen over Boknafjorden i 12-tiden i natt. Det var morro... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
lgboat Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Nettopp tilbake fra sykkeltur på Hallangstangen. Vinden har snudd til vest, og dermed ingen bølger (Håøya skjermer). Men jamen ønsker'n å rive av taket mitt i kastene! Nåja, bare båten har det bra så.... Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 (redigert) Synes synd på USA jeg som per 23.mai har hatt hele 1170 tornadoer i år Redigert 24.Mai.2011 av Polarn (see edit history) Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
adeneo Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Jeg satt båtvakt i natt, det var også morro, sjekke fortøyninger på hundrevis av båter omtrent hver time, på flytebrygger som gikk i alle retninger Sitér dette innlegget Link to post
GlennIversen Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Har akkurat kommet hjem fra campingen i sverige hvor jeg har båten, for å sjekke at fortøyningen fortsatt var ok. Båten hadde holdt fint på fortøyningen og var uten skader. Men det kan ikke sies om selve brygga, den datte slitt seg fra land og lå 20meter fra land (langs med land) ett par av leddene og utriggerene hadde slitt seg på denne brygga og laget skader på ett par av båtene som lå der. Hvordan er dette forsikringsmessig og hvem har ansvaret her, er det båteierene eller er det campingplassen som leier ut båtplasser på denne bryggen? Sitér dette innlegget Ha en fin dag Link to post
tom-ass Svart 24.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Regner med båteierene må ordne dette selv. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Marius Strømmen Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 (redigert) Ta en titt på hva som har vært i området her i dag - kosevær nesten! http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_sogn_og_fjordane/1.7646298 Båten som var sunket med kai i artikkelen, har vi forøvrig nettopp hevet :-) Redigert 24.Mai.2011 av Marius Strømmen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.