Jump to content

Sanninga om VP. Ragnar Kvam Jr. samanlinar VP med NAV

Ask

Recommended Posts

Hei

For dei uinvidde så har Ragnar Kvam Jr. vore på jordomsegling i 14 år, og skreve minst fira lesverdige bøker om turane.

Om VP skriv han:

– Da jeg kom hjem etter min jordomseiling var Volvo Penta'en, som var 2003-Turbo-modell, klar for dynga. Den hadde vært en evig pine i alle de årene jeg var ute. Jeg passet på den som en smed, men det skjedde ofte noe med den, og trengte jeg deler, som hendte oftere og oftere, var det som å vente på svar fra NAV. Volvo skrøt av sitt verdensomspennende service-apparat, og kan hende var det verdensomspennende, men det fungerte aldri.

Jeg satte inn en 50 hesters Nanni, og i de ni årene motoren har sittet i Northern Quest, har jeg ikke hatt ett problem. Servicen er upåklagelig, forbruksvarer som filtre etc. kommer på et par dager, og hittil har jeg ikke måttet bestille en eneste reservedel.

Jeg opplevde folk i Volvo som arrogante, «they had an attitude», som amerikanerne sier. Men sånn er det vel med store selskaper, den enkelte lille kunde blir for liten for de voksne gutta.

Kanskje dette er å fornærma NAV?

Sitatet kjem herifrå:

http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=680743&cat=4914

Ask

Er vel bare middels fornøyd med mine Volvo jeg også, men akkurat Ragnar Ringstad AS opplever jeg som en tvers igjennom seriøs forhandler med meget god service. De tar seg alltid tid til å svare/veilede skikkelig, også når det ikke er umiddelbare kortsiktige utsikter til kroner i kassa.

Rett nok kan VP by på forferdelige delepriser og liten vilje til å rydde opp i reklamasjoner, men å ha en slik forhandler i nærheten er absolutt et stort pluss når man har en Volvo Penta ombord.

Geir

For noen år siden var jeg hos VP handleren på Padda i Oslo. Skulle ha et oljerør og pakkning.

Han hadde bare pakkningen, men sa at jeg kunne ha røret etter klokken to dagen etter!

Men jeg måtte betale litt ekstra frakt. Jeg sa OK, for jeg trodde ikke et ord av hva den hjelpsomme mannen sa, etter alt jeg har hørt om VP service.

Så dagen etter kl13.05 ringte han og sa at jeg kunne hente delen. :confused::rolleyes::thumbsup:

Frakttillegget var minimalt. Har handlet en del der, med god hjelp fra mannen. :cheers_wine:

Så det er nok lokale forskjeller.

Fairline Mirage 29 er solgt.

HeiFor dei uinvidde så har Ragnar Kvam Jr. vore på jordomsegling i 14 år, og skreve minst fira lesverdige bøker om turane.Om VP skriv han:– Da jeg kom hjem etter min jordomseiling var Volvo Penta'en, som var 2003-Turbo-modell, klar for dynga. Den hadde vært en evig pine i alle de årene jeg var ute. Jeg passet på den som en smed, men det skjedde ofte noe med den, og trengte jeg deler, som hendte oftere og oftere, var det som å vente på svar fra NAV...

Sanninga om VP? Blir man spesielt god på det temaet bare fordi man har drevet rundt i en båt på verdenshavene i 14 år, mens man skriver bøker og venter på uteblivende svar fra NAV? Nesten så jeg mistenker denne Kvam for å vært skyld i sine motorproblemer selv, at han bokstavelig har tatt vare på motoren som en smed?

Denne Kvam har sikkert opplevd det han beskriver, men å fremstille det som "Sanninga om VP", nei den var for dum. At en "kjendis", i et tross alt lite seilmiljø, har bestemte meninger om VP, gir nok ikke fasitsvaret. Ei heller hadde en kjendisuttalelse fra Hegnar bidratt særlig mer. Men, noen redaksjoner tror kanskje det hjelper på seriøsiteten til utgiver.

Mvh. BEG

Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil.

.. men akkurat Ragnar Ringstad AS opplever jeg som en tvers igjennom seriøs forhandler med meget god service. De tar seg alltid tid til å svare/veilede skikkelig, også når det ikke er umiddelbare kortsiktige utsikter til kroner i kassa.

Må henge meg på denne. Topp respons - noe jeg satt umåtlig pris på etter å ha vært innom annen VP-forhandler som ikke ville gi meg en ca. tid når de mente de kanskje kunne ta jobben (de skulle ringe meg) og endte opp med å si: "Jeg tror ikke vi vil ha jobben" og bare la på røret. Jeg ble litt svett, for å si det slik...

Det er i en slik situasjon fort gjort å blande kortene:

VP + dårlig service = ikke noe er bra.

VP + god service = alt er bra

Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe)

Overskriften "sanninga om VP..." er jo bare trådstarters påstand. Ragnar Kvam jr. skriver om sin dårlige erfaring.

Det er stor kvalitetsforskjel på forhandlere og verksteder som har VP, noen veldig bra og noen veldig dårlige, og sansynligvis mange midt på treet. Men nor det gjelder VP som produsent og importør har jeg en klar oppfatning av at det står dårlig til. Et altfor godt selvbilde og stor avstand fra ledelse til kunde.

Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989

Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27

Det seier jo litt...

Jeg lurer litt på hva du vil fram til jeg. Jeg er HELT SIKKER PÅ at de fleste båteiere og de fleste her på BP har stor glede av sine båter, sine båtmotorer og sitt utstyr foøvrig. Det er flott at vi forbrukere har fora for diskusjoner om gleder og sorger ifm lystbåter o.a. men trenger vi oppgulp av dette slaget? Jeg vil påstå at jeg har en god generell teknisk innsikt men har ingen formening om det ene motormerket er bedre enn det andre, jeg kjenner dog til endel episoder hvor ting ryker både til vanns, til lands og i luften. Det som går igjen er at stabeist, surpomper, grinebitere (og kanskje noen med tyske biler?) får dårlig service. :sailing:

Såvidt jeg vet er 2003 med turbo den desidert dårligste motoren Volvo har produsert :giggle:

Nå er vel dette en Shibaura motor da og ikke en Volvo Penta motor selv om de solgte den, den er marinisert av Perkins... men fargen er "Volvo" sin da...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

..... Jeg vil påstå at jeg har en god generell teknisk innsikt men har ingen formening om det ene motormerket er bedre enn det andre, jeg kjenner dog til endel episoder hvor ting ryker både til vanns, til lands og i luften. Det som går igjen er at stabeist, surpomper, grinebitere (og kanskje noen med tyske biler?) får dårlig service.

God mulig at du har en god generell teknisk innsikt, men sakligheten ser det kanskje ut til å være dårligere bevendt med - eller hvor mente du at tyske biler kom inn som argument? :lipseal:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Stemmer bra! Hvis jeg ikke husker feil var det opprinnelig en peugeot-sak, men i alle tilfeller er den solgt som en Volvo gjennom volvo sitt nettverk og bør slik sett være å betrakte som en volvo. Selv om de ikke har produsert den selv har de uansett solgt den med sitt navn på og slikt sett bør de også gå gode for motoren :thumbsup: Byttet forøvrig motor i en båt i vinter, en VP 2002 som ble erstattet med ny vetus. Helt utrolig at den motoren har fungert så lenge når man ser hvordan eks. ferksvannskjølingen er sammensatt på den motoren. Ikke rart det lakk olje og kjøleveske omtrent over alt, men rart at den er klart seg i 20 år før den måtte byttes ut :giggle:

HeiFor dei uinvidde så har Ragnar Kvam Jr. vore på jordomsegling i 14 år, og skreve minst fira lesverdige bøker om turane.Om VP skriv han:– Da jeg kom hjem etter min jordomseiling var Volvo Penta'en, som var 2003-Turbo-modell, klar for dynga. Den hadde vært en evig pine i alle de årene jeg var ute.

Ingen her som reagerer på at Ragnar Kvam Jr. Seilt på verdenshavene i 14 år med en 2003 modell??? En kjapp titt på kalenderen skulle tilsi at mannen fremdeles er ute på havet, og først kommer til land i 2017...

;-) (nå blir vel jeg sablet ned av noen her, så det er bare å poengtere at dette er HUMORISTISK ment)

For øvrig fremdeles ikke et feilslag på min D6 fra 2005 som er gått 535 timer. Og forøvrig ganske fornøyd med Bjordal & Madsen som er VP forhandler i Bergen.

Mvh
Simon

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...