Ask Startet 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Startet 24.Mai.2011 Hei For dei uinvidde så har Ragnar Kvam Jr. vore på jordomsegling i 14 år, og skreve minst fira lesverdige bøker om turane. Om VP skriv han: – Da jeg kom hjem etter min jordomseiling var Volvo Penta'en, som var 2003-Turbo-modell, klar for dynga. Den hadde vært en evig pine i alle de årene jeg var ute. Jeg passet på den som en smed, men det skjedde ofte noe med den, og trengte jeg deler, som hendte oftere og oftere, var det som å vente på svar fra NAV. Volvo skrøt av sitt verdensomspennende service-apparat, og kan hende var det verdensomspennende, men det fungerte aldri. Jeg satte inn en 50 hesters Nanni, og i de ni årene motoren har sittet i Northern Quest, har jeg ikke hatt ett problem. Servicen er upåklagelig, forbruksvarer som filtre etc. kommer på et par dager, og hittil har jeg ikke måttet bestille en eneste reservedel. Jeg opplevde folk i Volvo som arrogante, «they had an attitude», som amerikanerne sier. Men sånn er det vel med store selskaper, den enkelte lille kunde blir for liten for de voksne gutta. Kanskje dette er å fornærma NAV? Sitatet kjem herifrå: http://www.seilas.no/wip4/detail.epl?id=680743&cat=4914 Ask Sitér dette innlegget Link to post
GeirKS Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Er vel bare middels fornøyd med mine Volvo jeg også, men akkurat Ragnar Ringstad AS opplever jeg som en tvers igjennom seriøs forhandler med meget god service. De tar seg alltid tid til å svare/veilede skikkelig, også når det ikke er umiddelbare kortsiktige utsikter til kroner i kassa. Rett nok kan VP by på forferdelige delepriser og liten vilje til å rydde opp i reklamasjoner, men å ha en slik forhandler i nærheten er absolutt et stort pluss når man har en Volvo Penta ombord. Geir Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Kan det virkelig være så ille, da? Tror hjelpen man får avhenger veldig av lokale forhold. Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Faxen Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 For noen år siden var jeg hos VP handleren på Padda i Oslo. Skulle ha et oljerør og pakkning. Han hadde bare pakkningen, men sa at jeg kunne ha røret etter klokken to dagen etter! Men jeg måtte betale litt ekstra frakt. Jeg sa OK, for jeg trodde ikke et ord av hva den hjelpsomme mannen sa, etter alt jeg har hørt om VP service. Så dagen etter kl13.05 ringte han og sa at jeg kunne hente delen. Frakttillegget var minimalt. Har handlet en del der, med god hjelp fra mannen. Så det er nok lokale forskjeller. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
DieselDahl Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Jeg har handlet hos La-Sa i Soon og Vækerø og opplever topp service og kunnskaper. Forøvrig har endel av deleprisene til VP gått drastisk ned, men noe er fortsatt dyrt. Det spørs vel hva man sammenligner med, priser på deler til anleggsmaskiner, industrimaskiner og tunge kjøretøyer er vel i samme prisleie. Sitér dette innlegget Link to post
Kaftein ØL Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Hehe... artig sammenliking. Nå har ikke jeg noe erfaring med å få tilsendt deler i alle mulige griselendte strøk, men han var vel ganske uheldig med motoren i ugangspunktet vil jeg tro...? Såvidt jeg vet er 2003 med turbo den desidert dårligste motoren Volvo har produsert Sitér dette innlegget Link to post
BEG Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 HeiFor dei uinvidde så har Ragnar Kvam Jr. vore på jordomsegling i 14 år, og skreve minst fira lesverdige bøker om turane.Om VP skriv han:– Da jeg kom hjem etter min jordomseiling var Volvo Penta'en, som var 2003-Turbo-modell, klar for dynga. Den hadde vært en evig pine i alle de årene jeg var ute. Jeg passet på den som en smed, men det skjedde ofte noe med den, og trengte jeg deler, som hendte oftere og oftere, var det som å vente på svar fra NAV... Sanninga om VP? Blir man spesielt god på det temaet bare fordi man har drevet rundt i en båt på verdenshavene i 14 år, mens man skriver bøker og venter på uteblivende svar fra NAV? Nesten så jeg mistenker denne Kvam for å vært skyld i sine motorproblemer selv, at han bokstavelig har tatt vare på motoren som en smed? Denne Kvam har sikkert opplevd det han beskriver, men å fremstille det som "Sanninga om VP", nei den var for dum. At en "kjendis", i et tross alt lite seilmiljø, har bestemte meninger om VP, gir nok ikke fasitsvaret. Ei heller hadde en kjendisuttalelse fra Hegnar bidratt særlig mer. Men, noen redaksjoner tror kanskje det hjelper på seriøsiteten til utgiver. Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
DieselDahl Svart 24.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2011 Hehe... artig sammenliking. Det var slett ikke meningen å få deg til å le. Dieselmotorer i båter er vel ofte nettopp mariniserte industri-/lastebilmotorer og er vel sånn sett sammenlignbare. Selv har jeg etpar "briggs&stratton" i mitt eie og er aldri bekymret for noe som helst på sjøen. (Det står VP på de ) Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 25.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2011 Jeg har ikke allverdens brukserfaring med vår Volvo Penta TAMD40A -82 modell, men de siste 3 årene den har vært i vårt eie har den kun hatt behov for påkostning ca. 350,- i deler for renovering av sjøvannspumpe. Ellers bare filter, reimer, olje og anoder. Kan vel ikke si det er så ille. Sitér dette innlegget Link to post
jsw Svart 25.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2011 .. men akkurat Ragnar Ringstad AS opplever jeg som en tvers igjennom seriøs forhandler med meget god service. De tar seg alltid tid til å svare/veilede skikkelig, også når det ikke er umiddelbare kortsiktige utsikter til kroner i kassa. Må henge meg på denne. Topp respons - noe jeg satt umåtlig pris på etter å ha vært innom annen VP-forhandler som ikke ville gi meg en ca. tid når de mente de kanskje kunne ta jobben (de skulle ringe meg) og endte opp med å si: "Jeg tror ikke vi vil ha jobben" og bare la på røret. Jeg ble litt svett, for å si det slik... Det er i en slik situasjon fort gjort å blande kortene: VP + dårlig service = ikke noe er bra. VP + god service = alt er bra Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
jandrea Svart 25.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2011 Overskriften "sanninga om VP..." er jo bare trådstarters påstand. Ragnar Kvam jr. skriver om sin dårlige erfaring. Det er stor kvalitetsforskjel på forhandlere og verksteder som har VP, noen veldig bra og noen veldig dårlige, og sansynligvis mange midt på treet. Men nor det gjelder VP som produsent og importør har jeg en klar oppfatning av at det står dårlig til. Et altfor godt selvbilde og stor avstand fra ledelse til kunde. Sitér dette innlegget Medlem i RS. Har båtførerbevis fra 1989 Båt: Bavaria 31AC Tidligere: Happy 27 Link to post
Poseidon Svart 25.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2011 ...... Kanskje dette er å fornærma NAV?..... Jeg vil mene at NAV har gjort seg vel fortjent til de aller fleste skyllebøtter de har pådratt seg opp gjennom årene, men denne ble kanskje for drøy :giggle: Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Ask Svart 26.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2011 Hehe... artig sammenliking. Nå har ikke jeg noe erfaring med å få tilsendt deler i alle mulige griselendte strøk, men han var vel ganske uheldig med motoren i ugangspunktet vil jeg tro...? Såvidt jeg vet er 2003 med turbo den desidert dårligste motoren Volvo har produsert Det seier jo litt... Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 26.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2011 Det seier jo litt... Jeg lurer litt på hva du vil fram til jeg. Jeg er HELT SIKKER PÅ at de fleste båteiere og de fleste her på BP har stor glede av sine båter, sine båtmotorer og sitt utstyr foøvrig. Det er flott at vi forbrukere har fora for diskusjoner om gleder og sorger ifm lystbåter o.a. men trenger vi oppgulp av dette slaget? Jeg vil påstå at jeg har en god generell teknisk innsikt men har ingen formening om det ene motormerket er bedre enn det andre, jeg kjenner dog til endel episoder hvor ting ryker både til vanns, til lands og i luften. Det som går igjen er at stabeist, surpomper, grinebitere (og kanskje noen med tyske biler?) får dårlig service. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 26.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2011 LA-SA på Vækerø har god fagkunnskap og httil har de hatt delene jeg har spurt etter på lager. Nå går mine VP 41-motorer som to gode sveitserklokker. Jeg presser sjelden maskinene og tror de fortsatt vil ha et langt liv i maskinrommet til Astor. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sydvesten Svart 26.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2011 (redigert) Såvidt jeg vet er 2003 med turbo den desidert dårligste motoren Volvo har produsert Nå er vel dette en Shibaura motor da og ikke en Volvo Penta motor selv om de solgte den, den er marinisert av Perkins... men fargen er "Volvo" sin da... Redigert 26.Mai.2011 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Poseidon Svart 26.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2011 ..... Jeg vil påstå at jeg har en god generell teknisk innsikt men har ingen formening om det ene motormerket er bedre enn det andre, jeg kjenner dog til endel episoder hvor ting ryker både til vanns, til lands og i luften. Det som går igjen er at stabeist, surpomper, grinebitere (og kanskje noen med tyske biler?) får dårlig service. God mulig at du har en god generell teknisk innsikt, men sakligheten ser det kanskje ut til å være dårligere bevendt med - eller hvor mente du at tyske biler kom inn som argument? Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Kaftein ØL Svart 26.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2011 Stemmer bra! Hvis jeg ikke husker feil var det opprinnelig en peugeot-sak, men i alle tilfeller er den solgt som en Volvo gjennom volvo sitt nettverk og bør slik sett være å betrakte som en volvo. Selv om de ikke har produsert den selv har de uansett solgt den med sitt navn på og slikt sett bør de også gå gode for motoren Byttet forøvrig motor i en båt i vinter, en VP 2002 som ble erstattet med ny vetus. Helt utrolig at den motoren har fungert så lenge når man ser hvordan eks. ferksvannskjølingen er sammensatt på den motoren. Ikke rart det lakk olje og kjøleveske omtrent over alt, men rart at den er klart seg i 20 år før den måtte byttes ut Sitér dette innlegget Link to post
Mix Svart 26.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2011 , den er marinisert av Perkins... Det har jeg ingen som helst tro på. Det er vel en Perkins Shibaura eller Perama og er nok marinisert av Volvo. Perkins selv ville aldri marinisert noe slikt for det marine markedet. Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 26.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mai.2011 HeiFor dei uinvidde så har Ragnar Kvam Jr. vore på jordomsegling i 14 år, og skreve minst fira lesverdige bøker om turane.Om VP skriv han:– Da jeg kom hjem etter min jordomseiling var Volvo Penta'en, som var 2003-Turbo-modell, klar for dynga. Den hadde vært en evig pine i alle de årene jeg var ute. Ingen her som reagerer på at Ragnar Kvam Jr. Seilt på verdenshavene i 14 år med en 2003 modell??? En kjapp titt på kalenderen skulle tilsi at mannen fremdeles er ute på havet, og først kommer til land i 2017... ;-) (nå blir vel jeg sablet ned av noen her, så det er bare å poengtere at dette er HUMORISTISK ment) For øvrig fremdeles ikke et feilslag på min D6 fra 2005 som er gått 535 timer. Og forøvrig ganske fornøyd med Bjordal & Madsen som er VP forhandler i Bergen. Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.