Jump to content

I dag sleit jeg start-snora :)

FjordHT

Recommended Posts

Det er så gøy med gamle påhengere :yesnod:

Etter å ha funnet ut at jeg hadde ubrukelig kjøling på mercuryen, ble den satt til sides i vente av ny impeller. Dette etter å ha gått over mye av det elektriske og fjernet irr for å få den til å starte.

Testet den i stamp i dag, etter impellerbytte, funket jo fint. Ut på tur med gummibåten, og etter 5-6 drag sliter jeg snora, å akkurat på det draget starter motoren :tongue:

Fikk putret rundt med en god gammel sliter som nå går som ei klokke men som jeg ikke kan starte :thumbsup:

Nå må vi ha ny snor, noen som vet om CO eller Biltema har noe som kan brukes?

ehh,... hva koster det i tid og drivstoff når du skal på søpla og leite etter ei gammel sur snor, som du må vasse i dritt for å finne, for så og skru den av plenklipper el lignende, så skal du hjem og montere,. dra i gang motor tre fire ganger, for så og finne ut at den gamle skiten du har funnet, er like rotten som den sista du sleit,.

så sitter du i samme situasjon igjenn, med røket snor.. det koster vel ikke mere enn 15-20kr meteren for NY snor som er beregnet til startsnor,. flaggsnor er ikke egnet til dette,. da den ikke er konstruert til formålet(mangler langsgående kordeler i kjernen,.) den vil sikkert starte motoren noen ganger, for så og ryke,.

mye unødig kjas og mas for å spare 30-40kr,.

dropp stoppen på besinstasjonen for å kjøpe cola etc,. så er den gratis...

ehh,... hva koster det i tid og drivstoff når du skal på søpla og leite etter ei gammel sur snor, som du må vasse i dritt for å finne, for så og skru den av plenklipper el lignende, så skal du hjem og montere,. dra i gang motor tre fire ganger, for så og finne ut at den gamle skiten du har funnet, er like rotten som den sista du sleit,.

så sitter du i samme situasjon igjenn, med røket snor.. det koster vel ikke mere enn 15-20kr meteren for NY snor som er beregnet til startsnor,. flaggsnor er ikke egnet til dette,. da den ikke er konstruert til formålet(mangler langsgående kordeler i kjernen,.) den vil sikkert starte motoren noen ganger, for så og ryke,.

mye unødig kjas og mas for å spare 30-40kr,.

dropp stoppen på besinstasjonen for å kjøpe cola etc,. så er den gratis...

Den koster meg faktisk ingenting, får nesten betalt for det hvis jeg skal vri litt på sakene. Skal til fyllinga på torsdag med noe gammelt utstyr fra jobb :yesnod:

Plenklipperne bruker faktisk å stå ganske pent plassert hos oss, å siden plenklippere er blitt skikkelig bruk&kast regner jeg med å kunne finne ei nesten ny snor. Finner jeg ikke det,så kjøper jeg ei ny neste gang jeg er i byen. Ettersom en bytur koster en del tid og penger for oss som må kjøre noen mil for å komme dit, samt ta ferge, så tar vi gjerne imot "gratistips".

Forstår hva du mener, er greit med ei ny snor, men det får vente til neste gang. Har også testet diverse snorer som ikke er tiltengt formålet, med dårlig resultat,så vil a ei startsnor.

Ps, blir jo ikke å skru den av. Er jo så lang snor på klipperne at jeg drar den bare ut og klipper av :smiley:

Hei!

Artikkelnummer 31-3506 hos Clas

Startsnor

SE

Takker, blir kjøpt å lagt i arkivet over "ting jeg (kanskje) kommer til å trenge en gang" :yesnod: (mye rart dær fra før, men ikke startsnor)

Skaff deg snor, men for all del... når du skal bytte snor, IKKE skru ut senterskruen. Da frigjør du spiralfjæren og det kan være et He%$ å få på plass igjen.

RSL

Takker for påminnelsen :smiley:

Redigert av lite (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...