tommra Startet 27.Mai.2011 Link til dette innlegget Startet 27.Mai.2011 Heisan, noen som vet noen som vet hvor man får tak i en ny spong til en Rana 17? Kommentar fra moderator: fra forumreglene:Av ukjent grunn velger noen å poste kryptiske emnetitler, dette er uønsket. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 27.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2011 hva er en spong? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
pege Svart 27.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2011 Jeg kjøpte såkalt "listestål", stål med D-profil, galvanisert, hos lokal stålleverandør. leveres i 6 m lengder og divers bredder . Brukte sjølv 19-20 mm til min Hansvik 18, (er litt bred i forhold til kjølbredden). Boret opp hull for hver 25 cm som ble forsenket, brukte korte rustfrie skruer for ikke å skru kjennom glassfiberen. Over vannlinja brukte jeg gjennomgående skruer/mutre. Har brukt samme metode på ei spiss, en kjeks (færing) og en Rana 14 trebåt. Sitér dette innlegget Link to post
tommra Svart 27.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2011 Smart, må ta meg en tur for å se etter stål da:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.