Sjølyst Startet 27.Mai.2011 Del på Facebook Startet 27.Mai.2011 Utfordringene står i kø som nybakt eier av en 2007-modell Askeladden 705 Voyager. Etter å ha fått alarm på drevoljen (og veldig god hjelp her på Båtplassen) oppdager jeg at det lekker diesel som renner ned i motorrommet. Lekkasjen er i en av koblingene som går til hendelen som benyttes for å stenge dieseltilførselen: Hvordan går man frem for å fikse noe sånt? Eller er det best å overlate dette til verkstedet? Er det risikabelt å kjøre båten til verkstedet med en slik lekkasje? (det spruter ikke, men diesel finner veien ut og renner ned i motorrom) Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 27.Mai.2011 Del på Facebook Svart 27.Mai.2011 Kan se ut som det bare er å trekke til litt på kuplingen der Sitér dette innlegget Link to post
Sjølyst Svart 27.Mai.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Mai.2011 (redigert) Har forsøkt å trekke til så godt jeg kan, men det er fryktelig trangt (det er en til kupling bak den fremste på bildet, og det ser ut som om det er den som lekker) og jeg er usikker på om operasjonen var vellykket. Det er ca én times gange på marsjfart (24 kn) til verkstedet som hadde service sist. Er det bare å kjøre på (etter å ha strammet til), eller er det risikabelt? Redigert 27.Mai.2011 av Sjølyst (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 27.Mai.2011 Del på Facebook Svart 27.Mai.2011 Har du noe valg...? Du får ikke plassert noe å samle opp dieselen som lekker i under der, eller en absoverende matte (Biltema)..? Og sjekke noen ganger under turen så skulle det vel gå greit det ! Sitér dette innlegget Link to post
TPeck Svart 28.Mai.2011 Del på Facebook Svart 28.Mai.2011 Desverre har askeladden bruk kobberrør som ikke holde tett. Jeg har fikset mange askeladener med dette problemet. Det beste er og bytte alle rør og stusser og montere slange istenden for rør. Det er et kjent problem. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 28.Mai.2011 Del på Facebook Svart 28.Mai.2011 Ta av kuplingen og sjekk at der er støttehylse inn i røret!! Om den er fraværende så løp, kjøp, installer og trekk til ! Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.