Mouche
1 hour ago, Dixie 2100 said:
Det var snakk om 750,- inkl mva. Det er 600,-/t før moms. Dette skal dekke lønn, feriepenger, 14,1% arbeidsgiveravgift, lokaler, verkstedutgifter, evt kursing, daglig leder, revisor etc. Og så skal jo staten ha sitt av et evt overskudd.
De fleste som driver butikk gjør vel det for å tjene penger, og ikke veldedighet.
Så hvis du tror det er så lukrativt å drive verksted så kan du jo sjekke proff.no som @Jon-Kåre foreslår....
Selvfølgelig gjør man det for å tjene penger, ingen som er uenig i det. Er klar over hva "ting" koster mht lønn, moms, feriepenger, arbeidsgiveravgift osv, men igjen "glemmer" du de ikke helt ubetydelige inntektene man har ved salg av deler for osv ved enhver service og reparasjon man utfører. At staten skal ha sin del av et overskudd er jo greit nok, jo mere (flere korner) jeg må betale i skatt av overskudd, jo bedre for det betyr jo at det går bra?
Nå er jeg ikke så naiv at jeg tror at et søk på proff.no sier allverden, men litt, muligens. Har tilstrekkelig fartstid til å kjenne litt til dette.
Minner meg om en regning fra en elektriker jeg fikk for noen år siden hvor de regnet med en halv time arbeidstid for å etterfylle bilen med de varene de hadde innstalert hos meg og som jeg hadde betalt for. De strøk den delen av regningen ganske fort da jeg "brummet" litt.