KongKing Startet 28.Mai.2011 Link til dette innlegget Startet 28.Mai.2011 (redigert) Hei Jeg har skrapet opp litt av mitt dørkbelegg og vurderer nytt. I dag har jeg hvitt belegg med sorte "nater". Jeg vurderer teppe, men blir dette fort møkkete og mye mas å holde rent? For meg så virker det litt lunere med teppe. En annen side er kostnaden for tepppe. Er det dyrt? KK Redigert 28.Mai.2011 av KongKing (see edit history) Link to post
Eureka Svart 28.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2011 har teak i dag. Dersom jeg skulle oppgradert en båt uten noe særlig belegg samtidig holdt utgiftene nede, hadde jeg sannsynligvis valgt flexiteak. Link to post
DieselDahl Svart 28.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2011 Jeg har teakfinér i dag, som er lakkert med epoxy. Det er lett å holde rent og relativt holdbart, men det er litt "uekte" i min verden. Selve teaken er så tynn at det er i prinsippet umulig å reparere når det blir slitt. Det var sånn hvitt belegg med sorte "nater" originalt. Jeg har planer om å pusse opp litt ute og da må jeg ha noe som tåler utendørs bruk, jeg tenker da på såkalt miljø-teak i staver som limes med sika på vannfaste finérplater. Det er impregnert og skal ikke overflatebehandles, gjelder bare å finne rette farve/utseende..... oljet teak syns jeg passer dårlig til dørk. Forøvrig er dørkene mine løse lemmer med aluminiumskant som ligger på en aluminiumsramme som fungerer som drenering, det kommer ikke mye vann ned i motorrom og oppbevaringsrom selv med god sjøsprøyt. Men jeg syns ikke aluminiumskantene er så fine som avrunnede heltrelemmer. Og lakkerte dørker er glatt, jeg har gått i spagaten mer enn en gang Link to post
Astor Svart 28.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2011 Vi har teakstaver overalt på dørken i Astor. Lettelt og greit. Lett å holde vedlike. Tepper egner seg kun til å isolere for lyd. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Retox_93 Svart 28.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2011 Hvor får man tak i slike båttepper som er greie å kutte og klippe i? Kjøpte noe tepper på Ikea, men de fliste bare opp når e begynte å klippe i de. Rundt Agder helst vis noen vet om en butikk Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 28.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2011 Hvor får man tak i slike båttepper som er greie å kutte og klippe i? Kjøpte noe tepper på Ikea, men de fliste bare opp når e begynte å klippe i de. Rundt Agder helst vis noen vet om en butikk Det er ett sted som jeg vet om. Teppabo i Oslo. Mulig du kan bestille fra dem? Link to post
hegra Svart 28.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Mai.2011 Retox_93 : Hvor får man tak i slike båttepper som er greie å kutte og klippe i?Mener biltema selger noe, men en butikkjede som heter Fargerike selger dette. Har lagt dette selv. Tåler til og med forsiktig høytrykkspyling og brukes på terasser og i båt. Det er ikke kunstgress jeg sikter til. Dette ser ut som teppe. Selges i grå, koksgrå og grønn. Ensfarget eller med striper. Stripene er greie hvis du skal ha skjøter over dørkluker. Rullene er 1,2 eller 4 meter brede. Kr 89 pr m2. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn