Jump to content

Ford Sabre erfaringer?


Jens

Recommended Posts

Det er Flaggskipet til ford som ble marinisert av sabre , ford har flere typer marinisering , men sabre er den beste! noe av det samme som mercedes bruker amg til sine spesielle modeller :-)sabre skiftet også deler inne i motoren for bedre performance (ballanse) og holdbarhet!

er motoren frisk og iorden er det bare å kjøpe ikke noe problem ,deler er eller ikke noe problem å skaffe ,søk på nettet på ford 2700 serien

Eller her http://www.kdtrading.no/tradingshop/ford-c-71.html?osCsid=9a3945b79563ac731fab0974c15f6cd2

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Kan også være at vedkommende har "bommet" med opplysninger. Det er hvertfall en stor diesel kan nok hende at 275 hk eller noe der omkring er mere riktig? Båten er midt 80, så det er nok også motor. Min kunnskap til Ford er lik 0 dessverre, der for jeg spør her. Jeg ser at andre båter samme typer båter med samme motor varierer voldsomt i hva de oppgir, alt fra 300hk til 330hk

Link to post
Share on other sites

søker du på sabre her på baatplassen får du vite mye om sabre - mye positivt.

Jeg selv har sabb sin marinisering av ford 5,9 fra 1987. Mye brukt til båtmotor og de fleste er enige om at den er uslitelig. Jeg har en versjon på 220 bhk(FORD SABB 2728 TIM. Denne motorer har man tatt ut allt fra 200 til 275 (eller kanskje 305?) hk.

Kan forresten nevne at den ryker på sakte fart, men dette forsvinner når den blir varm og kommer tilbake når temperaturen går ned til ca 60 grader som min gjør på lav marsjfart.

Link to post
Share on other sites

omhI, takker for hjelp så langt, da kan jeg søke mer spesifikt på Ford 2728 for å lære meg om den. Har sett at mange priser/roser den høyt, ryker mye, ikke noe elektronikk, og er pålitelig. Tydelig riktig at det da varierer så på hk med samme motor og på samme båttype. Bruker sikkert litt drivstoff i forhold til dagens moderne motorer, men det er ikke mye avgjørende for min del, mer viktig at man slipper dyre motorreparasjoner, selv om jeg antakelig vil mekke det meste selv. uansett er det alltid ubehagelig hvis motoren havarer når man er langt ute og typisk "mutters alene" den dagen, ikke en båt å se.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...