Jump to content

Edit History

Brigg

Brigg

Hmm, mystisk. 

Typisk lekasjested er styresylinderen bak på roret, men om det renner ut mye der vil du jo se dam under. Ville vært merkelig om det rant ut en hel liter der. 

Styreslangene er hele lengder, med unntak at de er koblet sammen med T-stykker inne i skapet på SB side av akterdekket. Der er også autopilotpumpa montert hos oss (dvs jeg monterte den der selv). Dette er skikkelige hydraulikkslanger og det er nermest utenkelig at disse skulle begynne å lekke pga gnag eller lignende. 

Utligningsslangen derimot, den er av tynn pvc og er koblet med hurtigkoblinger. Du bør sjekke denne bak på hver styrepumpe og i skapet på SB side på akterdekket. Når du skriver at også nedre styrepumpe ikke fungerer er det naturlig å tenke at lekasjen ligger i nedre del av systemet. Slangene går bak pentryet, og får du olje bak der er det vrient å komme til for å tørke opp. 

Jeg ville ikke fylt på mer olje før hele opplegget er nøye sjekket for lekkasjer. 

Brigg

Brigg

Hmm, mystisk. 

Typisk lekasjested er styresylinderen bak på roret, men om det renner ut mye der vil du jo se dam under. Ville vært merkelig om det rant ut en hel liter der. 

Styreslangene er hele lengder, mef unntak at de er koblet sammen med T-stykket inne i skapet på SB side av akterdekket. Der er også autopilotpumpa montert hos oss (dvs jeg monterte den der selv). Dette er skikkelige hydraulikkslanger og det er nermest utenkelig at disse skulle begynne å lekke pga gnag eller lignende. 

Utligningsslangen derimot, den er av tynn pvc og er koblet med hurtigkoblinger. Du bør sjekke denne bak på hver styrepumpe og i skapet på SB side på akterdekket. Når du skriver at også nedre styrepumpe ikke fungerer er det naturlig å tenke at lekasjen ligger i nedre del av systemet. Slangene går bak pentryet, og får du olje bak der er det vrient å komme til for å tørke opp. 

Jeg ville ikke fylt på mer olje før hele opplegget er nøye sjekket for lekkasjer. 

• Create New...