Jump to content

Edit History

Orahavn

Orahavn

Brigg skrev for 17 timer siden:

Jeg viste ikke at de ble levert med dobbelinstallasjon med strake akslinger. Har tidligere bare sett 2 x drev. 

Har du bilder inne fra motorrom og under båten så hadde dette vært interessant å se. 

Har noen bilder som du ser her. Kommer ikke så veldig godt frem alt, men man får et inntrykk av hvordan det er med tilgjengelighet etc.  Det er et "hav" av plass bak motorene og til akterspeil. Lett å komme til ror, hekktruster, osv. Har et eget ganske smart system syntes jeg vedr. å vinterkonservere motorene. Som du ser ved de to sjøvannsfilterne er det montert på et rørsystem med mulighet for å stenge mellom sjøvannsinntaket og  til påfyll av frostvæske. Jeg stenger hovedventilene ut, og åpner ventilene der ved de blanke slangene, og putter disse slangene opp i ei 20 liters fat (pr. motor). Dette systemet kan også brukes som lensing hvis uhellet skulle være ute. Tømmer på et blunk. Det er 2 drivstofftanker à 350 ltr. pr. side plassert akter med god tilgjengelighet. (Gjør også båten stabil). Den plasttanken du ser med oransje spennbånd er "Kostertanken" vår (80 ltr.). Vi er mye der, og på Koster er det ikke ferskvann å oppdrive i gjestehavnene.  Vil heller ha det enn aggregat som det jo kunne vært plass til der. Når det gjelder oljeskift (som på bilde) så går det som en drøm med vakuumpumpe, men det er mer kronglete å fylle olje på. Dette fordi oljepåfyllingen med denne installasjonen står helt foran på motor og rett under dørken. Det er lite klaring og tålmodighetsarbeide å få oljen på igjen den veien uten å kline. Derfor fyller jeg faktisk oljen på gjennom samme systemet som jeg tar den ut, via den smarte slangestussen Volvo D serien har til dette.  

Volvo Penta D4 210 Hk.jpg

Oljeskifte.jpg

20180822_201351.jpg

20180822_201302.jpg

20180822_201618.jpg

Orahavn

Orahavn

Brigg skrev for 16 timer siden:

Jeg viste ikke at de ble levert med dobbelinstallasjon med strake akslinger. Har tidligere bare sett 2 x drev. 

Har du bilder inne fra motorrom og under båten så hadde dette vært interessant å se. 

Har noen bilder som du ser her. Kommer ikke så veldig godt frem alt, men man får et inntrykk av hvordan det er med tilgjengelighet etc.  Det er et "hav" av plass bak motorene og til akterspeil. Lett å komme til ror, hekktruster, osv. Har et eget ganske smart system syntes jeg vedr. å vinterkonservere motorene. Som du ser ved de to sjøvannsfilterne er det montert på et rørsystem med mulighet for å stenge mellom sjøvannsinntaket og  til påfyll av frostvæske. Jeg stenger hovedventilene ut, og åpner ventilene der ved de blanke slangene, og putter disse slangene opp i ei 20 liters fat (pr. motor). Dette systemet kan også brukes som lensing hvis uhellet skulle være ute. Tømmer på et blunk. Det er 2 drivstofftanker à 350 ltr. pr. side plassert akter med god tilgjengelighet. (Gjør også båten stabil). Den plasttanken du ser med oransje spennbånd er "Kostertanken" vår (80 ltr.). Vi er mye der, og på Koster er det ikke ferskvann å oppdrive i gjestehavnene.  Vil heller ha det enn aggregat som det jo kunne vært plass til der. Når det gjelder oljeskift (som på bilde) så går det som en drøm med vakuumpumpe, men det er mer kronglete å fylle olje på. Dette fordi oljepåfyllingen med denne installasjonen står helt foran på motor og rett under dørken. Det er lite klaring og tålmodighetsarbeide å få oljen på igjen den veien uten å kline. Derfor fyller jeg faktisk oljen på gjennom samme systemet som jeg tar den ut, via den smarte rørstussen Volvo D serien har.  

Volvo Penta D4 210 Hk.jpg

Oljeskifte.jpg

20180822_201351.jpg

20180822_201302.jpg

20180822_201618.jpg

• Create New...