Brigg
@olpi Lengdeforskjellen mellom 340 og 360 er fordelt mellom akterdekket, salongen (bakerste skap i pentry er bredere) og midt-gangen nede. Jeg er enig i at 340 har for kort akterdekk, dette vil være bedre på 360. Med HT slipper du i tillegg stigen opp til fly som også spiser av plassen på akterdekket på fly-versjonene.
Men de to modellene er samtidig så like at Viksundt benyttet de samme interiørbildene for begge modellene da vi kjøpte vår 340 for drøye 10 år siden.
360 har lengre skrog og har ord på seg for å gå bedre i sjøen enn 340 som blir litt "stutt-tjukk". Jeg opplever D6-370 til å være bare så vidt tilstrekkelig i vår 340 fly, hadde marsfart ligget et par-tre knop høyere (enn 22 knop) ville båten flatet mer ut. Hvordan dette blir i 360 HT vet jeg ikke, denne er jo lengre men samtidig uten vekt og vindfang som ligger i flybridgen.
Lag til:
@jma001 har en 360 med D6-435. Kanskje han kan beskrive hvordan denne kombinasjonen oppleves.