Carwell
JRK skrev On 17.4.2013 at 11.59:Installert elektrisk septik tømmepumpe. Laget det slik at pumpen gikk i en krets og ejektoren i en annen. Det var kanskje unødvendig for jeg tror at tanken ble tømt gjennom den elektriske pumpen på full fart. 10 t arbeid.
Har 360 2012 modell. Savner mulighet for lensing av septiktank ved stilleliggende. Dette vil i hovedsak dreie seg om lensing av vaskevann under rengjøring av tank med samtidig tilførsel av ferskvann gjennom svenskestussen. Sist gang måtte jeg bruke pumpe på drill, men hadde liksom ikke mange nok armer. Tenkte å plassere en elektrisk membranpumpe på 50 mm bypass med y-ventil med vender mellom tank og pumpe, og enkel y-ventil eller T-stykke inn på ejektorslange rett før skroggjennomføring/utløp. Spekulerer litt på plassering og feste for pumpa, samt el-tilførsel. Tanken var å plassere en lokal bryter ved tanken, da pumpa kun vil bli brukt ifbm rengjøring.
JRK: Har du et bilde av din løsning, eller en nærmere beskrivelse?
Har også et Engbo23 kg anker med gjennomføring i badeplattform. Dette er jeg ikke noe happy med. Ønsker et anker som setter seg, altså Bruce kopi. Vurderer også å droppe gjennomføringen, og la det gå ut bak badeplattformen slik at jeg også har kontroll på hva jeg eventuelt drar med meg opp på ankeret. Men, dersom det lar seg gjøre å få stokken på Bruce 20 kg til å passe i eksiterende gjennomføring, kan jeg prøve denne løsningen først.
JRK: Har du bilder av hvordan det ble hos deg etter fjerning av sikringsøye?
Kjøpte båten i fjor, men ble ikke mye brukt før opptak. Demonterte targa og hengslet denne for å få båten inn i hall med 4,5 m høy (lav)
port. Det gikk med noen cm klaring på "meget lav" opplagshenger.
Ser at jeg svarte Brigg, det ble feil. Det er jo JRK jeg henvender meg til, men alle svar mottas med takk.
JRK: Du har gjort mange inngrep og forandringer, vil være meget takknemlig om du har noen bilder og råd. Det kommer nok flere spørsmål etter hvert som behovene melder seg. Dette er jo en herlig båt, men mye nytt å gjøre seg kjent med.