JRK
Gratulerer med ny båt Carwell. Var nettop ute og tok noen bilder under presenningen.
Har fjernet kretsen med tilbakeslagsventil, slik at ejektoren kunne bypasse den elektriske pumpen . Nå har jeg en ren seriekobliong septiktank-elektrisk pumpe og ejector. Pumpen ligger helt løst oppå septiktaken, mens slangene er godt stripset slik at den ligger helt rolig. Om pumpen skkulle gå tett er dette servicevenlig. Ellers så har jeg gobius tankmåler med indikasjin i selve toalettrommet og da har jeg plassert tømmebryteren her.
(Gobius er jo fine greier, men passer ikke helt til min plasttank. Hårdheten i pladten varierer med temperaturen, så jeg må kalibrere både vår og sommer for at denne skal vise rett. Har også hatt litt problemer med sensorer og kontakter)
Bildet viser hvordan ankeret ble uten sikring. Fjernet dette med en vanlig baufil og fil. Pusset ned med smergel. Ca 2 timers jobb. Som du ser har jeg også limt på en liten rustfri plate, slik at ankeret slår inn i denne vedd utslipp. Nå er ankeret kjørt helt inn og det hande et par ganger at ankeret stoppet mot denne platen. Derfor kjører jeg det ikke helt inn ved normal bruk. Da vrir øverste delen seg lenger ut fra kabularet på vijen og den bfjernede sikringen kommer så langt ned at ankeret ikke har mulighet til å henge seg fast.
Denne sikringen trenger man jo egentlig ikke. Om ankeret setter seg fast , kan man jo bare feste en stor sjakkel i ett tau og så feste sjakkelen rund ankertauet
Om du ikke har tatt deg tid allerede, aå les gjerne igjennom hele tråden. Det er flere her som har gode ideer og ikke minst kunnskap som f.eks Brigg når han forklarer reparasjonen han gjorde på sin girkasse.