Jump to content

maling av terhi Micro Fun (ABS-plast)

Mathias717

Recommended Posts

bruk to komponent rulle eller kost med jevner men mal i samme retning liksom ikke på kryss og tvers ikke ta helt kritt hvitt for da synes støv og dritt som kan komme i malingen før tørker mye bedre og sperr godt av mot vind og dritt rundt den er det i garage ikke gå inn dit før 2 dager etterpå;)

gammel nok til og vite bedre, ung nok til og gi faan<3

Maling er ikke å anbefale, men lakk derimot. Det finnes mange typer og prisklasser. I ditt tilfelle, der båten er lagd av plast, blir det lettere å lakkere (av erfaring) Det hadde vært fint hvis du kunne nevne et budsjett, tid, oppbevaring mens du lakkerer, farge, prosess osv... Disse er viktige faktorer som vil tydelig sees på reultatet. Lykke til! :cheers_wine:

Redigert av hubbabubba (see edit history)
  • 2 uker senere...
Guest Kaptein Fredrik

Så vidt meg bekjent er ABS båter ikke overflatebehandlet med noe som helst. Kun farget plast tvers gjennom. Og ikke lett for lakken å feste seg skikkelig til...

Min Micro Fun er overflatebehandlet med noe. Da jeg dunket litt inn i brygga nå i våres, så har det falt av lakk(?) på ett lite punkt. Forrige eier mente at forrige eier før han hadde lakket båten på nytt. Nye Terhi klistremerker sitter på båten sa de.

• 9 måneder senere...
  • 2 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...