Guest Sparky Startet 14.November.2004 Link til dette innlegget Startet 14.November.2004 hei. Har digitalutgaven av norsk,svensk,danske sjøkart fra serien 'det levende sjøkart'. Hvordan konverteres kartene slik at Maptech offshore navigator kan lese disse? mvh jan Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 14.November.2004 Link til dette innlegget Svart 14.November.2004 Sorry Jan ! hele påenget med disse kartene er at de er kryptert på en måte som gjør at KUN DLS kan lese de. Mange har forsøkt. Ingen ( jeg har hørt om ) har lykkes.. Beklager .. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
KOB Svart 14.November.2004 Link til dette innlegget Svart 14.November.2004 Dessuten er de norske kartene så grove i scanningen at de er lite brukbare, etter min mening. Vet ikke om du er villig til å legge noe penger i dette, men jeg synes at knapt 1.000 kr for henholdsvis norske (svenskegrensa-Lista inkl. alle spesialkart, havnekart og opplevelseskart) og svenske kart (Gøteborg - svenskegrensen, hvis jeg ikke husker feil, med mye detaljkart og generelt veldig god kartkvalitet) ikke er all verden. Hva danske kart koster vet jeg ikke. Og - disse Maptech BSB-kartene er veldig gode, mye bedre enn de som følger DNS. (de svenske BSB-kartene er ikke laget av Maptech, men er ikke noe dårligere av den grunn). Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Dassic Svart 14.November.2004 Link til dette innlegget Svart 14.November.2004 Jeg har scannet store deler av Båtsportkartserien på profesjonell scanner. Send evt. IM hvis du trenger noe av det. Mulig Maptech bruker vektorbaserte kart, og isåfall er det nok til lite hjelp... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Sparky Svart 15.November.2004 Link til dette innlegget Svart 15.November.2004 takker for innspill. Det var da jeg kjøpte de danske papirkart gjennom et tysk firma at maptechkartene og en slanket variant av offshore navigator fulgte med + digitale kart. SERVICE!! mvh jan Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.