Stian Kristensen Startet 1.Juni.2011 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2011 Skal bytte ut noen vinduer i kalesjen og har ei mor som syr som en gærning. Men vet noen om hvor jeg får kjøpt dette i metervare, mon tro? Jeg bor i Østfold til opplysning, om noen skulle kjenne til noe i dette området. Sitér dette innlegget Link to post
mateco Svart 1.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2011 Ta en tur innom JYSK ! Se blant voksduk rullene. Der vil du finne transparent plastduk som virker helt identisk med kalesjevindu. Og det beste er prisen: skarve 40 kr/lengdemeter og som er 1,4m bred. Verdt å sjekke ut/prøve?? Bjørn Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
guge Svart 1.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2011 Watski-forhandlere har pvc-ark som er ment for slik bruk. Det er dyrere enn bordduken, men kanskje mer solid. Se Watski. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 1.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2011 SeaSea har også ??? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 1.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2011 (redigert) Jeg kjøpte noen meter på en lokal vernet bedrift. Anbefaler å bruke skinnål i symaskinen. Opplevde at det er ganske store tykkelseforskjeller og fargeforskjeller, jeg tok ut ett av vinuene og gjorde sammenligning på stedet. Se etter at du får noe som er UV stabilisert, så varer det litt lengre. Redigert 1.Juni.2011 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Stian Kristensen Svart 3.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 Da skal jeg sjekke opp litt alternativer dere kommer med her å komme opp med en mening :) Tusen takk for hjelpen :) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 Ville sjekket med kalesjemakere også, kan være det er litt og hente på pris Sitér dette innlegget Link to post
ToG Svart 15.August.2014 Link til dette innlegget Svart 15.August.2014 Jysk hadde en tykk fin duk som jeg antar egnet seg. Nå selger de en mye tynnere og mer fleksibel duk, som er mindre egnet. Jeg sliter med å finne lokale forhandlere av "vindu" til kalesje. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 15.August.2014 Link til dette innlegget Svart 15.August.2014 Har du sjekket med Maritim? Jeg kjøpte sist hos BestMarin på Lillestrøm. Kostet ikke allverden. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Torsen67 Svart 15.August.2014 Link til dette innlegget Svart 15.August.2014 Tror ikke jeg ville valgt en "duk" i fra Jysk eller lignende. Skal man først gjøre jobben med å sy inn nye vinduer så er det vel viktig at dette varer? Skal tåle sol, salt, vær og vind. Kjedelig hvis dette blir matt og sprøtt på kort tid. Sitér dette innlegget Link to post
ToG Svart 15.August.2014 Link til dette innlegget Svart 15.August.2014 Alt avhenger av lommebok, tilstanden ellers på båten, tilgjengelighet, tid, kvalitet, personlige krav, bruksområde, holdbarhet m.m. , så t.o.m dampsperre kan jo brukes.Jeg brukte siste restene av den gamle Jysk-duken til å lage et provisorisk vind/regnskjul for katta, så duken er like fin og har vært ute i hardt vær i lang tid. Det er likevel ikke noe jeg ville satt inn i en dyr båt på permanent basis.Nå er kravet ikke "glass"gjennomsiktighet, eller ripefasthet, men styrke, holdbarhet og pris. Det er at klart kvaliteten på førsteforsøk med støping av hardtopp på gammel båt sannsynligvis ikke er tipptopp, så da blir det overkill med vinduer til 1000kr/m2.. Sitér dette innlegget Link to post
alvars Svart 17.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2016 Jeg kjøpte vinduer i venska. Meget solid og god kvalitet. Jeg ble ikke skuffet, og jeg kan alltid stole på dem. http://venska.eu/nb/ Sitér dette innlegget Link to post
Corvus Svart 18.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2016 Seasea.no har bra utvalg seaside.no også Sitér dette innlegget Link to post
kystseiler Svart 18.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2016 (redigert) Nettbutikken www.hovedsmann.no har vinduer av god kvalitet til en rimelig pris http://www.hovedsmann.no/products/vindusplast-04-mm Redigert 18.Februar.2016 av kystseiler (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.