SeaQueen Startet 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Startet 3.Juni.2011 Jeg har byttet demperplate ombord i båten. Når giret er på plass, starter båten i revers, og lar seg ikke "frie", og heller ikke gå fremover. Tar av vaieren og prøver manuelt å vri på girveksleren, samme resultat. MEN: Ingen motstand i girveksleren... Burde jeg ikke fått motstand når jeg bytter gir???? Det er olje på giret (helst litt for mye). Jeg vet at det går an å tvinge båten i gir, og lurer på om det er noe slikt, men jeg trodde den kunne tvinges fremover, og ikke i revers..... Er det noen der ute som har noen gode ideer????? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 Du vil ikke merke motstand i girvelgeren nei, den styrer kun ventilene nedi der. Etter hva jeg har forstått så kan du skru løs skruene på det firkantede lokket og løfte ut hele enheten med ventiler og alt, men jeg har ikke prøvd selv da. Så ta det med en klype salt, og spør evt noen som kan det. Halaas & Mohn i Trondheim er forhandler av disse girene, og pleier å være svært behjelpelige om man lurer på noe... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
SeaQueen Svart 4.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2011 Hehe. Da var det funnet ut av.... Det går an å tvinge giren i gir, men dette er en snudd kasse, slik at den ble tvunget i revers. Fant den platen som tvinger den i gir, og trakk den ut. Så det ble ein flotte prøvetur på sjøen, etterlengtet i og med at jeg fikk båten på tirsdagen i påsken, og demperplata røk kun timer etter at jeg overtok båten...... Nå kan sommeren komme!!!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Faj Svart 22.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2020 Hei e har samme problemet på mitt 140 gir hvor sitter den spaken du nevner? Kansje det samme er skjedd på min Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 22.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2020 SeaQueen var innom sist gang i 2015. Sitér dette innlegget Link to post
tedd Svart 22.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2020 Det er ikkje en spak. Men hvis du tar av lokket på giret kan du skuve en sleide forover for og låse giret i forover(hvis ikkje giret er snudd) under lokker er det nesten som en to arma gaffel som hindrer denne og komme bak igjenn. Så du må fysisk skru for og låse det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.