bib_ak Startet 4.Juni.2011 Link til dette innlegget Startet 4.Juni.2011 Hei! Sleit med tilt/trim systemet på min Yamaha 50 fra 1990 i fjor - nå fungerer den ikke i det hele tatt! Jeg hører at pumpa går som den skal, men det virker som det er for lite olje i systemet. Åpnet en skrue, og det piplet ut olje med et snev av hvitfarge, så jeg er redd det har kommet vann inn. Skal jeg forsøke å skifte ut all oljen? Hvordan gjøres dette? Finner liksom ikke noen påfyllings sted... Sitér dette innlegget Link to post
einderoy Svart 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 for å fylle på olje på tilten må du ha open påfyllingskruen og heve tilten samtidig som du etterfyller olje. Når Motoren står på topp skal oljenivået ligge heilt jamt med utgangsholet, so la det gjerne renne ut litt før du skrur igjen. So tar du igjen skruen og køyrer opp og ned nokre gangar før du køyrer den på topp igjen og løyser skruen. Da vil overflødig luft komme ut, og du kan etterfylle. Gjenta dette til det ikkje kjem meir luft. Om da kjeme jamt luft heile tida har du nok ein lekkasje. Sjekk rundt tilten om da kjem olje ut under operasjonen. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.