Skrotnisse Startet 4.Juni.2011 Link til dette innlegget Startet 4.Juni.2011 Vi sliter med å få vår komfyr av type Wallas 85 til å fungere. Den prøver en stund å tenne, lysene lyser som de skal, men det gir seg etter en kort periode. Det er parafin i tanken, men det synes som om slangen opp til apparatet hadde tømt seg i vinter. Noen som har erfaring med disse og har noen gode tips ? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 5.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2011 Og tanken var under halvfull og har stått i båten hele vinteren? Mulig at det har kommet kondens ned i tanken gjennom lufteslangen. Kondensen (vann) legger seg i bunn, og vann brenner dårlig. Det kan også være at pumpen har "satt seg" litt under vinteren. Sjekk om pumpen "tikker" og at den suger 2-3 cm pr tikk. Om pumper ikke "tikker", prøv å kakk litt på den med enden av et skrujern. Prøv også å løfte tanken litt høyere en apparatet mens du prøver. Om du prøver flere enn 2 ganger uten at apparatet starter, vil det låse seg. Oppskriften på hvordan sperringen fjernes finner du i bruksanvisningen, men jeg repeterer den her: 1: Sett bryteren i ON 2: Koble bort hovedstrømkabelen (blinkingen stopper) 3: Sett på strømmen igjen (den gule LED-lampen lyser i 1-3 sekunder). Vent til den slukker før du: 4: Sett bryteren i OFF Nå kan du gjøre nye oppstartsprøver. I bruksanvisningen finner du også feilsøkingsskjema som forteller hva de enkelte blinkende varslene i LED-diodene står for. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Skrotnisse Svart 6.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2011 Takker, videresender svaret til poden siden det er han som feilsøker ! Sitér dette innlegget Link to post
Skrotnisse Svart 3.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Hadde apparatet fra hverandre idag, pumpen laget ikke klikkelyd, og pumpet ei heller parafin. Da antar jeg den er kaputt. Har dere forhandlere i Bergen eller må jeg bestille direkte hos dere ? Tenkte jeg skulle bytte glødepluggen også, når jeg først har alt fra hverandre... Sitér dette innlegget Link to post
breezy Svart 29.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juli.2012 Hadde apparatet fra hverandre idag, pumpen laget ikke klikkelyd, og pumpet ei heller parafin. Da antar jeg den er kaputt. Har dere forhandlere i Bergen eller må jeg bestille direkte hos dere ? Tenkte jeg skulle bytte glødepluggen også, når jeg først har alt fra hverandre... Hei! Jeg har samme symptomer/problemer med min Wallas 95 SafeFlame 95. Har byttet pumpe og glødeplugg, men får ikke varme. Åssen går det med dere? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.