Jump to content

Missfarget "Hellytech" kalesje

alfb

Recommended Posts

Etter 2 sesongers bruk er Hellytech kalesjen gått fra å være mørkblå til lilla!!

På deler av vedlagt bilde kan en se "orginalfargen" som har vært inn under targabøylen og således ikke blitt eksponert for vær og vind. Det øvrige (lilla) representerer resten av kalesjen..

Har sendt en mail m/bilde til produsenten så det blir spennende å se hva svar de kommer opp med.

Noen andre som har opplevt det samme?? Er det et problem på denne kalesjetypen eller er det bare min det er noe galt med?

missfarget_hh_kalesje.jpg

Har hatt 2 båter med HH Hellytech når båtene ble kjøpt (brukt). Båt nr 2 så akkurat slik ut som beskrevet her.

Begge ganger har de blitt byttet ut til markilux 37 etter første sesong. Da kan båtlivet starte også med kalesjen i bruk.

Hellytech: Misfarget, kondenserer innvendig i fuktig vær, bråker mye inne i båten når det regner, vanskelig å reparere skader. Eneste fordel er at den er lett/tar mindre plass.

Markilux 37 er klart overlegen på alt det andre. Jeg skal ALDRI kjøpe Hellytech eller liknende noen gang. Det duger kanskje som teltduk.

Kalesje er dyrt men jeg sitter med inntrykket av at det produksjonskostnader og ikke materialene du betaler for ved kjøp av ny.

• 5 måneder senere...

Min er også lilla aktig nå men det er etter 4sesonger. Hvis noen kontakter Helly Hansen så skriv gjerne hva de sa.

Kan jo oppdatere litt her...

Jeg tok dette opp med HH og vi ble enige om at de sydde ny kalesje til meg (ny leverandør av duk) og at jeg fikk 60% prisavslag på denne. Da gjorde de også noen endringer etter mitt ønske samt at jeg beholdt den "gamle" som vinterkalesje.. Dette syntes jeg var ok da jeg hadde brukt den gamle 3 sesonger ( ikke 2 som tidl skrevet)

Redigert av alfb (see edit history)

Bra det ordnet seg :thumbsup:

Så vidt jeg vet har HH hatt flere slike tilfeller, og jeg har hørt at det visstnok har vært for dårlig kvalitet på materialer fra underleverandør. Skal være i orden nå, så da får man håpe det stemmer :pray:

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Vet ikke hvilken type HH kalesje jeg har men den ser ut som ny innvendig. Har bakvegg av kalesje som kan settes opp om man tar av den aktre kalesjen ala Ibiza, Den ser ut som ny! utvendig er den lit falma og sjoldete pga at forrige eier har slurva lit med impregnering og ikke hatt på jevnt. ellers tett og hel etter 6 år. Vinduene har stått seg bra også.

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...