MichaelI Svart 1.August.2017 Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 Infinity 24 skrev 2 minutes ago: Filter og reimer får jeg fra Harstad Batteriservice! Billig også. Tror min er en 2011 mod. Mulig jeg må sjekke dyser i vinter, men ellers bare vanlig vedlikehold! I tilegg er ikke jeg særlig snill i bruken! Går mye på 3600 omdr. Så bra. Vår er en 2016 og bare gått 15 timer, så ikke kommet til noe service intervall enda. Må få den til å fungere først :) Tanken er å daffe rundt på 3400-500 i 23-24 knop når alt er oppe å går. Hva er vanlig driftstemp på motoren din ? Vår ligger på 71 grader, vanskelig for å forstå at det kan være korrekt. Sitér dette innlegget Link to post
Infinity 24 Svart 1.August.2017 Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 Tempen på min ligger lavt på lavere turtall, men øker litt oppover. på 3500 omdr gjør jeg 42 knt, men d er en veldig lett båt. Jeg skifter olje hver sesong eller pr 100 time. Dette gjelder drev også(Bravo 1). Eneste jeg har merket er at den soter litt mer nå enn da jeg kjøpte den! Da var den gått 127 timer på 3-4 ¨år. Sitér dette innlegget Link to post
MichaelI Svart 1.August.2017 Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 Infinity 24 skrev 1 minute ago: Tempen på min ligger lavt på lavere turtall, men øker litt oppover. på 3500 omdr gjør jeg 42 knt, men d er en veldig lett båt. Jeg skifter olje hver sesong eller pr 100 time. Dette gjelder drev også(Bravo 1). Eneste jeg har merket er at den soter litt mer nå enn da jeg kjøpte den! Da var den gått 127 timer på 3-4 ¨år. Hvor endre du opp ved litt belastning da ? Vår ligger på 69-71 grader ved belastning. Du kjører for pent vettu Vår 250 står i en barracuda 800 på ca 3500kg. Men denne motoren skal gå lett i denne båten når alt fungere. Sitér dette innlegget Link to post
Infinity 24 Svart 1.August.2017 Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 Trur ikke du skal se så mye på temperaturen. Regner med at den e rett inne i blokka Min har max turtall på 4000 omdr. Synes du har en tung båt for en så lett motor. Jeg kunne tenkt meg 2 stk 300 i en ca 30 fotar! Det tror jeg hadde funka!! Sitér dette innlegget Link to post
MichaelI Svart 1.August.2017 Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 (redigert) Infinity 24 skrev 45 minutes ago: Trur ikke du skal se så mye på temperaturen. Regner med at den e rett inne i blokka Min har max turtall på 4000 omdr. Synes du har en tung båt for en så lett motor. Jeg kunne tenkt meg 2 stk 300 i en ca 30 fotar! Det tror jeg hadde funka!! Vel, motoren jeg byttet ut var en 2.4L Volvo ad31 på 124hk. Det kaller jeg liten. Tja, effekten og momentet er jo der og veeel så det ifh til hva de fleste barracuda 800 går med. Denne båten har helt flatt skrog nesten, så er veldig lettkjørt. Marsjet med 17-18 knop med volvomotoren på rundt 3500 o/min. FNM250 har maks turtall på 4200. Hm, så du mener at selv om temperaturen på kjølevæsken viser 69-70 grader til enhver tid, så er ikke dette noe å tenke på ? Redigert 1.August.2017 av MichaelI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 1.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 Infinity24 - supert at vi endelig fikk en på nett som har direkte kunnskap om HPE 300. Det gir tråden litt mer mening Sitér dette innlegget Link to post
MichaelI Svart 1.August.2017 Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 dieselfan skrev 6 minutes ago: Infinity24 - supert at vi endelig fikk en på nett som har direkte kunnskap om HPE 300. Det gir tråden litt mer mening Enig. Vil komme i kontakt med flest mulig FNM brukere. Beklager at jeg forsøplet tråden din litt med mine dårlige erfaringer rundt en annen motor en topic. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 1.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 Mickaell - det synes jeg er innafor og ikkeno problem. Men burde ikke vi FNM' ere ta litt ansvar og starte 2-3 tråder... - Tråden for oss son er intereserte i FNM motorer - Drift, vedlikehold, problemer og feilsøking av FNM motorer - FNM motor prosjekter Noen som føler seg kallet ? Sitér dette innlegget Link to post
MichaelI Svart 1.August.2017 Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 dieselfan skrev 39 minutes ago: Mickaell - det synes jeg er innafor og ikkeno problem. Men burde ikke vi FNM' ere ta litt ansvar og starte 2-3 tråder... - Tråden for oss son er intereserte i FNM motorer - Drift, vedlikehold, problemer og feilsøking av FNM motorer - FNM motor prosjekter Noen som føler seg kallet ? Det er godt! Hehe, følte meg litt truffet her nå! Hadde vært greit med en tråd ja. Du er jo ringrev i FNM miljøet i forhold til meg, så du må gjerne åpne en tråd slik du nevner. Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 1.August.2017 Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 Husker i tiden før bortfall av hk-avgiften. Folk kjøpte FNM med 90 hk og fikk dem omprogrammert til 250 hk Det var tider. Fin lyd i femmeren, kunne ha tenkt meg doble HPEP250 i min Windy 27. Men nå er den nå engang ombygd fra to til en motor så da blir det singel motor heretter uansett. Lurer på hvordan lyden i HPE300 er. Firerlyd er jo vanligvis ikke så mye å trakte etter selv om effekten er tilstede Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Teerex Svart 1.August.2017 Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 Infinity 24 skrev for 6 timer siden: Tempen på min ligger lavt på lavere turtall, men øker litt oppover. på 3500 omdr gjør jeg 42 knt, men d er en veldig lett båt. Jeg skifter olje hver sesong eller pr 100 time. Dette gjelder drev også(Bravo 1). Eneste jeg har merket er at den soter litt mer nå enn da jeg kjøpte den! Da var den gått 127 timer på 3-4 ¨år. Hvis det er din som ligger i Harstadbotn så la jeg merke til litt antydning til sot på hekken ja Det er vel ikke så mange slike båter i distriktet. Har innimellom lurt på hvilken motor du har installert. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Infinity 24 Svart 1.August.2017 Link til dette innlegget Svart 1.August.2017 Ja, d er min som ligger på Langnes. Trur mest dette er et dyseproblem, men merker ingenting på forbruket. Har kjørt dyserens, så nå er den extra svart i ræva. Har fått spm om d er en V-åtter som står i! Fin lyd synes nu æ! Tror man må se litt i manualen og bruke litt skjølnn ang vedlikehold. Jeg har bare byttet olje og filter på min i 3 år. Har ikke hatt behov for feilsøking. Sitér dette innlegget Link to post
Infinity 24 Svart 2.August.2017 Link til dette innlegget Svart 2.August.2017 dieselfan skrev for 12 timer siden: Infinity24 - supert at vi endelig fikk en på nett som har direkte kunnskap om HPE 300. Det gir tråden litt mer mening Har ikke så mye peiling, siden jeg ikke har skrudd så mye på den! D som funker skal ikke skrues på. Sitér dette innlegget Link to post
Infinity 24 Svart 2.August.2017 Link til dette innlegget Svart 2.August.2017 Teerex skrev for 7 timer siden: Hvis det er din som ligger i Harstadbotn så la jeg merke til litt antydning til sot på hekken ja Det er vel ikke så mange slike båter i distriktet. Har innimellom lurt på hvilken motor du har installert. Lurer bar på om dette var den eneste som ble bygd med en FNM motor! Har ikke sett noen andre! Sitér dette innlegget Link to post
Infinity 24 Svart 2.August.2017 Link til dette innlegget Svart 2.August.2017 dieselfan skrev for 12 timer siden: Infinity24 - supert at vi endelig fikk en på nett som har direkte kunnskap om HPE 300. Det gir tråden litt mer mening Har kun sett en båt annonsert med en 300 instalert! Sitér dette innlegget Link to post
Infinity 24 Svart 2.August.2017 Link til dette innlegget Svart 2.August.2017 Er d noen som har pris på FNM-motorer? Sitér dette innlegget Link to post
MichaelI Svart 2.August.2017 Link til dette innlegget Svart 2.August.2017 Infinity 24 skrev for 4 timer siden: Er d noen som har pris på FNM-motorer? Når jeg skulle kjøpe min 250HPEP for 1 år siden, fikk jeg pris på 134.000,- ink. moms og frakt fra Italia. Sitér dette innlegget Link to post
Infinity 24 Svart 2.August.2017 Link til dette innlegget Svart 2.August.2017 MichaelI skrev 7 minutes ago: Når jeg skulle kjøpe min 250HPEP for 1 år siden, fikk jeg pris på 134.000,- ink. moms og frakt fra Italia. Høres utrulig billig ut! Sitér dette innlegget Link to post
Infinity 24 Svart 2.August.2017 Link til dette innlegget Svart 2.August.2017 Teerex skrev for 13 timer siden: Husker i tiden før bortfall av hk-avgiften. Folk kjøpte FNM med 90 hk og fikk dem omprogrammert til 250 hk Det var tider. Fin lyd i femmeren, kunne ha tenkt meg doble HPEP250 i min Windy 27. Men nå er den nå engang ombygd fra to til en motor så da blir det singel motor heretter uansett. Lurer på hvordan lyden i HPE300 er. Firerlyd er jo vanligvis ikke så mye å trakte etter selv om effekten er tilstede dieselfan skrev for 16 timer siden: Mickaell - det synes jeg er innafor og ikkeno problem. Men burde ikke vi FNM' ere ta litt ansvar og starte 2-3 tråder... - Tråden for oss son er intereserte i FNM motorer - Drift, vedlikehold, problemer og feilsøking av FNM motorer - FNM motor prosjekter Noen som føler seg kallet ? Teerex skrev for 13 timer siden: Hvis det er din som ligger i Harstadbotn så la jeg merke til litt antydning til sot på hekken ja Det er vel ikke så mange slike båter i distriktet. Har innimellom lurt på hvilken motor du har installert. MichaelI skrev for 19 timer siden: Hvor endre du opp ved litt belastning da ? Vår ligger på 69-71 grader ved belastning. Du kjører for pent vettu Vår 250 står i en barracuda 800 på ca 3500kg. Men denne motoren skal gå lett i denne båten når alt fungere. Infinity 24 skrev 57 minutes ago: Høres utrulig billig ut! Har du noen sider/adresser hvor man kan kontakte dem du kjøpte den fra? Sitér dette innlegget Link to post
Infinity 24 Svart 2.August.2017 Link til dette innlegget Svart 2.August.2017 Infinity 24 skrev 59 minutes ago: Høres utrulig billig ut! Har du noen sider/adresser hvor man kan kontakte dem du kjøpte den fra? Sitér dette innlegget Link to post
MichaelI Svart 2.August.2017 Link til dette innlegget Svart 2.August.2017 Infinity 24 skrev 1 time siden: Har du noen sider/adresser hvor man kan kontakte dem du kjøpte den fra? Jeg kjøpte den hos en privatperson som hadde gjort noen endringer i planene mtp båtbygging. fikk den for 110.000,- Denne prisen fikk jeg hos KD Trading i Bergen. Vet ikke om de eksistere enda, litt usikker. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 2.August.2017 Link til dette innlegget Svart 2.August.2017 KD trading AS i Bergen eksisterer. Startet opp i 2015, gikk i overskudd i 2016 i følge PureHelp.no http://www.kdtrading.no/ Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
MichaelI Svart 2.August.2017 Link til dette innlegget Svart 2.August.2017 Grand Banks jr skrev 5 minutes ago: KD trading AS i Bergen eksisterer. Startet opp i 2015, gikk i overskudd i 2016 i følge PureHelp.no http://www.kdtrading.no/ Tror ikke de fører FNM lengere. Arild som hadde FNM delen tror jeg har startet for seg selv. Har prøvd å få kontakt med han noen ganger med vekslende suksess. Sitér dette innlegget Link to post
Infinity 24 Svart 2.August.2017 Link til dette innlegget Svart 2.August.2017 MichaelI skrev for 13 timer siden: Jeg kjøpte den hos en privatperson som hadde gjort noen endringer i planene mtp båtbygging. fikk den for 110.000,- Denne prisen fikk jeg hos KD Trading i Bergen. Vet ikke om de eksistere enda, litt usikker. http://boatmags.com/diesel-sterndrive-buyers-guide/ Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 2.August.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2017 Bra link, Infinity24 Om du har manualer for HPE300 så må du gjerne laste den ned dokumentarkivet. Jeg har opprettet en mappe for FNM. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.