Jump to content

Volvo Penta MD 17 D Starter ikke (Diesel tilførsel)

John83

Recommended Posts

Hei.

Nå er det like før motoren går på havet her. Jeg har et problem med dieseltilførselen på Volvoen min.

Har luftet den både på filtret og på pumpen. Har ikke luft i systemet som jeg kan se.

Har skrudd av dyserørene av pumpen for og se om den pumper diesel men den er stille som i graven.

Det ser ikke ut til at den fungerer i det hele tatt. Har som sakt fått all luft ut fra pumpen men det skjer ikke noe når

jeg turner over motoren.

Hva kan ha skjedd med "grønnklompen" min? Begynner og bli frustrert her..

Har du byttet hele sjøvannspumpen? ikke bare innpelleren? dvs du tok ut hele huset? Går ut i fra du mener komplett hus? Sitter ikke denne sjøvannspumpen i inngrep med diselpumpen din?

Tenker da på "medbringeren" som gjør at sjøvannet dras inn. Denne gjør også at diselpumpen din virker. Har du fått feil "medbringer" eller montert den feil på en måte så er det garantert denne. se bilde

aksling_viktig_til_disel.jpg

Går ut i fra at diselfilterene dine ikke er tette. :thumbsup:

ja det ville jeg ha gjort. Jeg skulle bytte denne medbringeren for 3 års tid siden. Kjøpte ny på penta. Og fikk selvfølgelig FEIL og startet aldri!!!! sleit 14 dager.Den nye medbringeren var bare 3 mm tykkere en den gamle. Fikk hjelp her på forumet,og vips så startet den!!

Har også hørt om et tilfelle da sjøvannspumpen var skrudd fast for hardt. Da ble den løsnet litt på skruene og vips så kom det disel til dysene. :cheers_wine:

går ut i fra at startmotoren din er orginal så da holder jeg en knapp på pumpehuset/medbringeren din :flag_sw:

Redigert av Seesnake (see edit history)

Orginal starter ja. men den tok sånn høvelig ferie her. Da har jeg vært ombord og fundert litt.. Fant ikke noe feil ved sjøvanspumpen men jeg er ikke noe mekaniker så man kan jo aldri vite. Så etter en hel formiddag med vertøykisten og en go dose med

opptimisme gikk jeg løs på dieselpumpen. fikk etter masse demonterig og svette dieselpumpen av motoren. var ikke stort mere jeg kunne gjøre da så jeg monterte alt sammen igjen og prøvde og file. og da kom det faktisk diesel ut av dyserørene :clap:

ble fri for strøm så nå står bateriene på lading så får vi se utpå kvelden hva som skjer. :thumbsup:

Da har "grønnklompen" startet.. etter noe mere lufting filing så startet den og gikk som en klokke..

Etter at båten har stådd sjora fast i blåsa si i nærmere 6 mnd så var det noe treghet i roret.

Kan virke slik slik siden hele "stemplet" som styrer roret kom hoppende løs fra dekket.

2 kraftige treskruer med 17mm hode og 2 gjennomgangsbolter var røsket opp og igjennom dekket

Men det skal nok bli båt av den igjen.

Hvis ikke så dokker det fort opp et lite oppussings objekt opp på finn.no :rolleyes:

Uff Trebåt kombinert med jobb som trailersjåfør betyr ikke tid nok i døgnet.

• 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...