John83 Startet 4.Juni.2011 Del på Facebook Startet 4.Juni.2011 Hei. Nå er det like før motoren går på havet her. Jeg har et problem med dieseltilførselen på Volvoen min. Har luftet den både på filtret og på pumpen. Har ikke luft i systemet som jeg kan se. Har skrudd av dyserørene av pumpen for og se om den pumper diesel men den er stille som i graven. Det ser ikke ut til at den fungerer i det hele tatt. Har som sakt fått all luft ut fra pumpen men det skjer ikke noe når jeg turner over motoren. Hva kan ha skjedd med "grønnklompen" min? Begynner og bli frustrert her.. Sitér dette innlegget Link to post
Seesnake Svart 4.Juni.2011 Del på Facebook Svart 4.Juni.2011 hei hei. Stoppet motoren din mens den var i drift? Har du byttet noe på motoren din før dette problemet oppsto? Kan endel om vp disel,men må vite litt mere rundt dette. Fint om du kjapt forklarer hendelsesforløpet Sitér dette innlegget Link to post
John83 Svart 4.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2011 Hei. Jeg har byttet sjøvanspumpen. dette skjedde ikke lenge etter. Motoren gikk som normalt frem til startmotoren tok kveld (den ble litt mere tungstartet). Har vel stådd i ro en mnd mens jeg ventet på ny starter. Nå kan jeg file hele dagen men pumpen er og blir stum. Sitér dette innlegget Link to post
Seesnake Svart 5.Juni.2011 Del på Facebook Svart 5.Juni.2011 Har du byttet hele sjøvannspumpen? ikke bare innpelleren? dvs du tok ut hele huset? Går ut i fra du mener komplett hus? Sitter ikke denne sjøvannspumpen i inngrep med diselpumpen din? Tenker da på "medbringeren" som gjør at sjøvannet dras inn. Denne gjør også at diselpumpen din virker. Har du fått feil "medbringer" eller montert den feil på en måte så er det garantert denne. se bilde Går ut i fra at diselfilterene dine ikke er tette. Sitér dette innlegget Link to post
John83 Svart 5.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2011 (redigert) Hmmm Bytta hele driten ja. Men i min store visdom hadde jeg motoren i gang uten sjøvanspumpen på. (måtte varme oljen for og få den ut av motoren da det var kommet vann i oljen) Den gikk som en klokke da. tror jeg må demontere ltt og ta en nermere titt. Redigert 5.Juni.2011 av John83 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seesnake Svart 5.Juni.2011 Del på Facebook Svart 5.Juni.2011 (redigert) ja det ville jeg ha gjort. Jeg skulle bytte denne medbringeren for 3 års tid siden. Kjøpte ny på penta. Og fikk selvfølgelig FEIL og startet aldri!!!! sleit 14 dager.Den nye medbringeren var bare 3 mm tykkere en den gamle. Fikk hjelp her på forumet,og vips så startet den!! Har også hørt om et tilfelle da sjøvannspumpen var skrudd fast for hardt. Da ble den løsnet litt på skruene og vips så kom det disel til dysene. går ut i fra at startmotoren din er orginal så da holder jeg en knapp på pumpehuset/medbringeren din Redigert 5.Juni.2011 av Seesnake (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
John83 Svart 5.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2011 Orginal starter ja. men den tok sånn høvelig ferie her. Da har jeg vært ombord og fundert litt.. Fant ikke noe feil ved sjøvanspumpen men jeg er ikke noe mekaniker så man kan jo aldri vite. Så etter en hel formiddag med vertøykisten og en go dose med opptimisme gikk jeg løs på dieselpumpen. fikk etter masse demonterig og svette dieselpumpen av motoren. var ikke stort mere jeg kunne gjøre da så jeg monterte alt sammen igjen og prøvde og file. og da kom det faktisk diesel ut av dyserørene ble fri for strøm så nå står bateriene på lading så får vi se utpå kvelden hva som skjer. Sitér dette innlegget Link to post
John83 Svart 5.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2011 Da har "grønnklompen" startet.. etter noe mere lufting filing så startet den og gikk som en klokke.. Etter at båten har stådd sjora fast i blåsa si i nærmere 6 mnd så var det noe treghet i roret. Kan virke slik slik siden hele "stemplet" som styrer roret kom hoppende løs fra dekket. 2 kraftige treskruer med 17mm hode og 2 gjennomgangsbolter var røsket opp og igjennom dekket Men det skal nok bli båt av den igjen. Hvis ikke så dokker det fort opp et lite oppussings objekt opp på finn.no Uff Trebåt kombinert med jobb som trailersjåfør betyr ikke tid nok i døgnet. Sitér dette innlegget Link to post
Seesnake Svart 6.Juni.2011 Del på Facebook Svart 6.Juni.2011 det var fint å høre at du fikk liv i den!! Sitér dette innlegget Link to post
Einar Kjærstad Svart 30.April.2015 Del på Facebook Svart 30.April.2015 Trenger du nye dyser, sentrifugalregulator og ny dieselpumpe, så kan du får kjøpe det hos meg. har også pakkningsett til salgs, også noen deler til Volvo Penta MD 2.Der har jeg komplett pakkningssett, 2 spitte nye brennstoffventiler, 1 stk Dieselpumpe og sentrifugal regulator. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.