Faxen Startet 15.November.2004 Del på Facebook Startet 15.November.2004 Hei venner. Jeg lurer paa hva dere gjoer naar baaten er paa land, vel innpakket og konservert for vinteren? Selv er naa all fritid benyttet til oppussing av gammelt hus (les foer 1770). Paneler lister og skruer, maling sparkel, fugemasse mm.... Saa hva gjoer dere? Sitter paa Gardermoen, derfor dette oe og aa, da det er engelsk tastebord. :headbang: :headbang: Vennlige Faxen hilsener paa vinterstid. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
John_Kr Svart 15.November.2004 Del på Facebook Svart 15.November.2004 Sjekker internet / kataloger for nye duppeditter? Sitér dette innlegget Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160 Link to post
Astor Svart 15.November.2004 Del på Facebook Svart 15.November.2004 Kommer akkurat hjem fra båten. Kjørte rett dit etter jobben. Det 7. laget med lakk kom på plass over den nye teakdørken. Hvilken høst vi har hatt! Lite kulde. En varmeovn går døgnet rundt og inne i kabinen holder det rundt 17-20 grader. Med andre ord, jeg stemte "Full overhaling" av skrog og interiør. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Suzuki Svart 15.November.2004 Del på Facebook Svart 15.November.2004 svarer ikke på dette. For; det meste passer, pusser opp, sjekker nettet for ting&tang, mekker på båten, pleier adrmiralinnen og en masse annet rart. Samt spaner på baatplassen da.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Marwin Svart 15.November.2004 Del på Facebook Svart 15.November.2004 svarer ikke på dette. For; det meste passer, pusser opp, sjekker nettet for ting&tang, mekker på båten, pleier adrmiralinnen og en masse annet rart. Samt spaner på baatplassen da.. SuzukiSamme her. (Men krysset av for siste spørsmål...) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
SveinHa Svart 15.November.2004 Del på Facebook Svart 15.November.2004 svarer ikke på dette. For; det meste passer, pusser opp, sjekker nettet for ting&tang, mekker på båten, pleier adrmiralinnen og en masse annet rart.... i tillegg til at båten er på sjøen hele året da Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Scand_550 Svart 15.November.2004 Del på Facebook Svart 15.November.2004 Har kjøpt hus i høst. holder på med full oppussing inne. ser ikke til å ha noen ende Det baller på seg det ene å det andre.. båten ligger ensom nede i havna. De fleste har tatt opp båtene mens jeg venter på å få laget båtvogn. Fornøyd med (ny)båten så jeg har ingen videre planer for den i vinter. Blir vel mest hus jobb Sitér dette innlegget Link to post
Hanto Svart 15.November.2004 Del på Facebook Svart 15.November.2004 Jeg flyr modellfly! Sitér dette innlegget Link to post
Scand_550 Svart 15.November.2004 Del på Facebook Svart 15.November.2004 Jeg flyr modellfly!Du også...Men jeg holder meg til sommeren. Blir så forbaska kald på fingrene om vinteren. Solgte helikopteret å gikk over til fly igjen i sommer.. Sitér dette innlegget Link to post
jorhei Svart 15.November.2004 Del på Facebook Svart 15.November.2004 Svarer heller ikke på denne for det er en god blanding. Nettopp pusset opp rommet mitt (angrer på at jeg begynte) Planlegger båtferie Sjekker internett og kataloger for alt mulig båt "stash" Drømmer om ny båt (men det gjør jeg jo hele året uansett da) I tillegg får jo bilen litt ekstra oppmerksomhet da Og det viktigste er jo at jeg planlegger og delvis jobber med oppusing av båten. I tillegg blir det god nok tid til å både å tvinne tommeltotter og gå på veggen!!!! Sitér dette innlegget Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!! HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER. Link to post
Batdilla Svart 15.November.2004 Del på Facebook Svart 15.November.2004 For lite å bare kunne avlegge et enkelt svaralternativ. 1) Full overhaling. Dvs opprusting innvendig i båten. 2) Pusser opp hjemme. Ikke hjemme, men i brakka som er båtnaust for Selcoen, og som også skal huse mitt fremtidige hobbyrom for mekking av båtsaker. Et par helger til nå, så blir det bare lekkert. 3) Er husfar hjemme (Bygge opp goodwill). En klar forutsetning for å kunne bruke nok tid til pkt. 1) 3) Sjekker internet/kataloger for nye duppeditter. Gjorde unna innkjøp i året som har vært nok til å dekke behovet et par år framover. Men det fritar ikke at man allerede er igang med å planlegge duppeditter til neste båt og sjekke priser på det. 4) Drømmer om ny båt. Går nok ikke en dag uten at tankene streifer innom dette. Alt som er av email og SMS agenter på bruktbåtstedene er skrudd på og overvåkes nøye. 5) Pleier tre fot syken. Blir jo mye skumming av bruktannonser og lignende da så lenge egnet objekt ikke er identifisert. Tvinner selvsagt også tommeltotter, vekselvis går på veggen, når det blir altfor mange ikke-båt relaterte aktiviteter på fritiden. Sitér dette innlegget Link to post
Seastar Svart 15.November.2004 Del på Facebook Svart 15.November.2004 Båten blir flittig brukt fremdeles - Pyrobyssen holder jo varmen den - så vi har mange flotte turer fortsatt, og gleder oss til mange fine utflukter gjennom vinteren. Men sist helg valgte vi andre aktiviteter p.g.a. været, som akkurat da var så ille at det ikke fristet til båtliv. Men det er kjekt med mere"tid" til mange andre gjøremål, som også er nødvendig og trivelig å holde på med! Ship O' Hoi! alle sammen! Sitér dette innlegget Link to post
Vinylester Svart 15.November.2004 Del på Facebook Svart 15.November.2004 Tar ikke opp båten da jeg har fått ordnet meg isfri havn i skiensvassdraget,sparer jo endel kroner på dette da det ikke er billig å løfte 16 tonns båt. Ellers maser jo kjerringa om det ene og det andre om ting som må gjøres hjemme,men det er jo ikke like gøy det da som å jobbe på båten! Ellers er det full innredning av båten som står på programmet i vinter slik at jeg kan få brukt den til våren håper jeg Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 15.November.2004 Del på Facebook Svart 15.November.2004 Hvis båten(e) min(e) hadde vært på land, så hadde jeg gått fra vettet! ;o) Ille nok, som det er, når sterk vind og regn gjør at man må holde seg hjemme! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Solo Svart 15.November.2004 Del på Facebook Svart 15.November.2004 Her finnes det ikke noe valg for meg på denne pollen. Båten hører til på vannet og der ligger den hele året untatt ved stoffing o.l. SOLO / langt vest,skulle hatt en liten fyr m/paraply i disse dager,men denne får duge : :diving Sitér dette innlegget Link to post
kew Svart 15.November.2004 Del på Facebook Svart 15.November.2004 "Surfer" på baatplassen. Hva annet skal en gjøre - når en i tillegg har vært uten båt siden oktober 2003. Ja - vi har bestilt ny, men den kommer først i 2005. Sitér dette innlegget Link to post
OdinIII Svart 15.November.2004 Del på Facebook Svart 15.November.2004 Ingen valg som passer, Jeg driver med litt småfornyelser og endringer på vinterstid Perfekt tid på året å gjøre dette og andre service ting :seeya: Sitér dette innlegget Link to post
kai Svart 15.November.2004 Del på Facebook Svart 15.November.2004 Det var egentlig ingen svar som passet. Det ene lille døgnet båten er på land ca. annethvert år jobbes det desperat for å få den tilbake i sitt rette element. Sitér dette innlegget Link to post
DMF Svart 15.November.2004 Del på Facebook Svart 15.November.2004 Er alltid på nett og sjekker ut båt og båtutstyr. Har bestilt og fått 2 delt badeplattform fra Nidelv til båten. Pakket opp og inspisert. Planlegger andre oppgaver som skal foregå under vårpussen 2005. Men må ta i litt i heimen også, har nettopp pusset opp kjøkkenet. Alt gikk ut og alt som kom inn igjen er nytt. Slitsomt, men det ble bra. Og det blir en tur ned på havna, for å se til båten, da blir det kaffe, kake og båtprat i klubbhuset. Sitér dette innlegget Draco 2700 tricab. Link to post
Robin Svart 15.November.2004 Del på Facebook Svart 15.November.2004 Tvinner tommeltotter mens jeg pleier admeralinnen og sjekker dubeditter, men 3-fots syken er hard nå om dagen. Full overhaling får jeg av admeralinnen når jeg venter på arbeidslysten!! Hilsen Robin :sleep: :boxing: Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 15.November.2004 Del på Facebook Svart 15.November.2004 Når båten er på land så pusser man for harde livet for å få den raskt uti sitt rette element igjen. 4 dager er vel det lengste jeg har hatt en båt på land sammenhengende (med et unntak....men den skulle selges). Sitér dette innlegget Link to post
Andy Svart 16.November.2004 Del på Facebook Svart 16.November.2004 Jeg savnet valget: jobbe som en gal for å finansiere en meget dyr hobby. Sitér dette innlegget Link to post
HaJ Svart 16.November.2004 Del på Facebook Svart 16.November.2004 Båten ligger på sjøen hele året, men været har vært elendig. Leeenge! Og det gjør at vi går på veggene mens vi pusser opp kjøkken og soverom, helt uten arbeidslyst Kikker sånn snarest på baatplassen mellom malingsstrøk og fliselegging. Sitér dette innlegget Hjemmeside/blogg Link to post
LALUNA II Svart 16.November.2004 Del på Facebook Svart 16.November.2004 Planlegger neste sesong .......sjekker nettet /båtplassen.no x ganger daglig kurser litt (meg selv) er på rehabilitering lite med jobber i sikte så .................. ja da blir nettet tidtrøyte lete/kikke / synse drømme etc slenge litt erfaring inn her ...... :discuss og ellers følge med på hva alle dere andre gjør ... Kan jo få en IDE eller to -tre .....mange kokker her så rom for mye søl her også ...HEHE Sesongen 2005 er jo akkurat begynt ....skal hive på pressenningen over båten og konservere litt tømme vanntanker, sjekke frostveske m.m så nå kan bare Kong Vinter bli ferdig med sitt.... Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Kotnes Svart 16.November.2004 Del på Facebook Svart 16.November.2004 Jeg flyr modellfly!Brant opp et fly i går og har fått lov av fruen og kjøpe nytt så jeg skal ta opp denne hobbyen som jeg ikke har praktisert på noen år. Har også pusset opp et rom hjemme og flere står for tur. Har også en del prosjekter i båten så denna vinteren blir ikke lang tror jeg. Ellers sitter vi utafor huset på lørdagskveldene med noe godt i glasset og brenner bål. Deilig å bo på gård på landet. Noen få kilometer unna dissa gutta som dater damer i bonderomantikken på tv. Livet er herlig dere. Sitér dette innlegget Kroppen har passert 50 men ikke hue. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.