prebennilsen Startet 6.Juni.2011 Link til dette innlegget Startet 6.Juni.2011 Jeg starter en liten tråd om båtprosjektet mitt. Forrige eier skulle ha utenombordsmotor på båten, men kom aldri så langt. Så jeg kjøpte den å tenkte at jeg skulle ferdigstille den. Så jeg har mange spørsmål som jeg håper jeg får svar på av noen som kan det Her en bilder av båtprosjektet slik det ser ut i dag: Sitér dette innlegget Link to post
prebennilsen Svart 6.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2011 Å nå kommer spørsmålene Jeg støpte glassfiber her en dag å da ble det seende slik ut. Jeg tror det var litt fuktig når jeg støpte. Noen som har opplevd dette? Sitér dette innlegget Link to post
tomzern Svart 6.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2011 Av nysgjerrighet; du vil ikke legge ut et par bilder av båten i sin helhet, så vi faktisk ser hva slags båt du jobber med Ellers lykke til, blir sikkert bra Sitér dette innlegget Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
prebennilsen Svart 6.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2011 Skal finne et bilde i morgen. Den er under pressening for øyeblikket. Sitér dette innlegget Link to post
prebennilsen Svart 7.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 (redigert) Slik ser båten ut. Hele pressening tar jeg av senere. Jeg brukte så lang tid på å få den på så det får bli senere en dag Redigert 7.Juni.2011 av prebennilsen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
prebennilsen Svart 7.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 I dag kom jeg borti ett problem med glassfiberstøypingen som jeg ikke hadde opplevd før. Polyesteren blir hvit og glassfiberen vil ikke herde. Noen som vet hva problemet mitt er? Sitér dette innlegget Link to post
MB Angst Svart 11.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2011 umiddelbart så tenke eg temeratur. lite herdar eller luft mellom laga. har du funn ut av det?korleis går det med prosjektrt? Sitér dette innlegget Ja til heilårsbruk av båt 1.7 dti.zip Link to post
jata Svart 12.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2011 hvis polyesteren blir hvit har du fått fukt i støpen din. er bare å rive vekk å støpe på nytt. Sitér dette innlegget Link to post
prebennilsen Svart 12.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2011 Jeg tror kanskje jeg fikk litt aceton i støpen, for malekosten sto i aceton. Så jeg har kjøpt meg bruk-å-kast koster. Det kan også være fuktighet, for det var veldig fuktig i luften den siste uken. Skal støpe til uken så da skal dere få en oppdatering på hvordan det går Sitér dette innlegget Link to post
alma Svart 13.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2011 Ër nok ikke acetonen fra kosten som er problemet ditt. tror heller det er fuktighet. Sitér dette innlegget Link to post
prebennilsen Svart 15.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2011 Glassfiberen vil ikke herde! Jeg har åpnet en ny bøtte polyester, en ny herder og brukt en ny kost. Så da må det være fuktighet som gjør det. Jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre, noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.