Jump to content

Landingsmuligheter Torbjønskjær fyr

Pålestikk

Recommended Posts

Det er bortimot umulig, ihvertfall om du ikke bare setter folk i land og tar med båten ut igjen og venter til de skal ombord...

jeg har ikke erfaring sjøl, men "urinnbyggere" her forteller at det er noe man ikke gjør. Fyrbetjeninga gikk i sin tid inn fra nord og tok båten opp på land; de siste årene med betjening ble betjeninga fløyet ut og tilbake med helikopter, fordi det var for usikkert om det var mulig å bruke båt.

Jan, Hvaler. Båter: 1977-2016 kano; 1987-1994 Nidelv 24; 1994-2009 Hvalerskøyte 29'; 2008 -- Winga Princess; 2016 -- kajakk

Var redd for det svaret:-( Skulle gjerne fått sett på det, før det faller sammen. Det har vel vært snakk om at det skulle pusses opp, men ser ikke ut til at noe har skjedd. Dette er jo et kulturminne som fortjener en bedre skjebne..

En mulighet er jo å legge båten på svai, og svømme i land..

Tok en titt og lå på svai rett ved fyret for et par år siden. Mener å huske at det var en stige montert i fjellet på sørsiden, antakelig for drop off eller folk som måtte havne i sjøen. Vurderte å hoppe i land der, men selv på en blank dag var det for mye svell. Men det kunne jo vært noe hvis du vil svømme i land...

• 1 måned senere...

Da kan jeg opplyse om at en vellykket landing ble gjennomført forrige uke:-) Fikk til og med med meg eldste guttungen på seks år. To forsøk måtte til, men gikk helt uten dramatikk, selv uten hjelp. Greit med ankervinsj..

Det er veldig forfallent der. Men ser nå ut til at noe skal skje, da det sto to store Veoliacontainere på den ene bryggen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...