Hydrox Startet 7.Juni.2011 Link til dette innlegget Startet 7.Juni.2011 Sitter og grubler litt på å reise til Hovefestivalen med båt. Har funnet ut at det har vært båtcamp der tidligere men finner ikke noe info om dette for årets festival. Hvordan er forholdene der? Finnes det gjestebryggeanlegg? Er det plasser man kan ligge på dregg med nebbet i land? Ser ut i fra kart at det bør gå fint å ligge på svai og padle jolle inn til land. Dette er dog ikke å foretrekke grunnet skipperens almenne tilstand når han skal ombord å legge seg... Med bergen som hjemby er det litt langt å reise med båt for å finne ut at man burde kjørt bil og tatt med telt... Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 7.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 (redigert) Mener det er eller har vært båtcamp på hovefest' flere år, men kan ikke finne noe informasjon om det i år Det er vertfall fint og dregge i hovekilen, men hvor greit det er å komme seg inn og ut hver gang vet e ikke noe om. Men vil nok tro at det er ganske mye bedre å telte istedenfor å ligge i båten hver natt, Eller evt grøftefylla hver natt. Uansett kommer Hove til å bli et av sommerens høydepunkt! Gleder meg ! Redigert 7.Juni.2011 av Retox_93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 Det er som regel lagt ut flytebrygger ved Hove Camping. der er det jo greit å ligge Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Hydrox Svart 7.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 Skjønte ikke helt den med at det er bedre å sove i telt enn i båt. Jeg har det temmelig mye bedre i båten min enn i et telt. Tanken var å kjøpe festivalpass med adgang til både konserter og camp. Da kan jeg virre rundt på konserter og henge med kjenntfolk på campen. Sove, slappe av, spise, dusje og nippe øl i båten. Bedre enn det kan det vel ikke bli.. Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 7.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 Trekker tilbake det jeg sa om telt nå som e hørte fordelen med båt Har du hørt med lederne på Hovefestivalen om båtplass? ( Gleder meg til Kaizers Orchestra ) !!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 7.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2011 Skjønner heller ikke at telt kan være noe bedre enn Hydrox beskrivelse over. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Hydrox Svart 8.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2011 Var det jeg og tenkte, men drar jo ikke ens ærend ned dit for å gå på festival. Må jo få med meg litt annet av sørlandet når jeg først er der Nå trenger jo ikke jeg noen fasiliteter på land, kun en tamp i land og en plass hvor båten ligger greit. Regner med det er flere som kommer med båt slik at det danner seg klynger med festivalbesøkende båtfolk. Eller tar jeg helt feil? Noen som har vært på hovefestivalen med båt tidligere her inne? Sitér dette innlegget Link to post
svalerød Svart 8.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2011 Har bodd noen år på Hove Camping, en campingplass 5-10 minutter å gå fra festivalområdet. Tror det er mulighet for å leie plass på brygge her, men er nok ikke strøm, vann etc på bryggen. Veldig bra servicebygg på campingen med dusjer, gatekjøkken etc. Sitér dette innlegget Prosjekt: Nidelv 24 Link to post
Frøken Fryd Svart 8.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2011 Jeg var der for 3 år siden, da var det litt tilfeldig så vi slapp dreggen i Hovekilen (mange plasser der) og brukte lettbåten inn, vi valgte å ligge på svai siden vi kom så sent. Flott festival iallefall. Sitér dette innlegget Link to post
finnmarken Svart 8.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2011 Jeg tror ikke de hadde "båtcamp" på Hovet i fjor. Flytebrygga der er ikke veldig stor. Tror Frøken Fryd som la seg på svai gjorde lurt i det, selv om man da antagelig bør holde seg unna "flatfylla". Men for all del: Dersom du er tidlig ute så kan du kanskje finne deg en plass å fortøye. Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 8.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2011 Der er jeg oppvokst. Noe annet enn å ligge på svai hadde jeg ikke tenkt på engang. Det er langrunt som bare det på hove odden. Men hvis du låner en grei lettbåt. Har du mange flotte svabert over bukta. 400m unna. Sitér dette innlegget Link to post
Endre-Pendre Svart 18.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2012 Da er det snart tid for ny hovefestival! noen som gjorde seg noen erfaringer med båt fra ifjor? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.