Jump to content

Mulig modifikasjon av VP KAD 3x/4x/300 mtp oljebytte

thomasd

Recommended Posts

noen som har funnet et bra rør/slange som kan hjelpe meg med dimensjon og hvor det kan kjøpes ?

thomasd - da forstår jeg det slik at vi har felles problem og at du heller ikke ser noen klar løsning. Jeg kommer ikke til å gi meg om jeg så skal måtte ta den F¤#&%¤ motoren ut av båten får å gjøre ferdig det svenskene begynte på.

jeg kommer meg trolig hjem til onsdag, skal ta bilder og måle peilepinnerøret da. Jeg har spurt 4 VP verksteder på Øst/Sørlandet, svaret har jeg ikke lyst til å gjengi her. Men for å si det slik, ingen av de som jeg har truffet har noen gang fylt opp en 9 liter vakuum-tømmer..... de bare trekker på skuldrene, en mumler at "alle" vet jo at det røret ikke går til bunns i panna...

Ja, mine 41B i gamle Escada hadde eget rør for avtapping. Fikk ut 9 liter.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

• 1 år senere...

Hej

Jag vet inte om det redan är nämnt men på motsatt sida av oljestickan (alltså bb sida av motorn) sitter en anslutning till vevhusventilationen (bakom generatorn). Där kan man väldigt enkelt ta loss denna slang och stoppa in sugslangen till pumpen. Då når man ned i botten av oljesumpen och man får ut mer av oljan.

Jag retade mig också på att man endast fick ut ca 6 L genom oljestickan men med detta sätt får man ut det mesta av oljan.

(Gäller Kad 300 från 2003)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...