thomasd Svart 2.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2013 Beklager forrige innlegg; jeg "så" av en aller annen grunn ikke de siste foregående og hva som var gjeldende spørsmål. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 2.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2013 noen som har funnet et bra rør/slange som kan hjelpe meg med dimensjon og hvor det kan kjøpes ? thomasd - da forstår jeg det slik at vi har felles problem og at du heller ikke ser noen klar løsning. Jeg kommer ikke til å gi meg om jeg så skal måtte ta den F¤#&%¤ motoren ut av båten får å gjøre ferdig det svenskene begynte på. Sitér dette innlegget Link to post
thomasd Svart 6.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 Ja, jeg synes det er en svært merkelig konstruksjon. Men jeg er også veldig nysgjerrig på hva de som sier de får ut 11 av 12 liter gjør - og kjenner noen til hva verkstedene har for triks i ermet? Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 6.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 jeg kommer meg trolig hjem til onsdag, skal ta bilder og måle peilepinnerøret da. Jeg har spurt 4 VP verksteder på Øst/Sørlandet, svaret har jeg ikke lyst til å gjengi her. Men for å si det slik, ingen av de som jeg har truffet har noen gang fylt opp en 9 liter vakuum-tømmer..... de bare trekker på skuldrene, en mumler at "alle" vet jo at det røret ikke går til bunns i panna... Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 6.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 Hvor mye olje faktureres det for til de som setter bort jobben? Sitér dette innlegget Link to post
primusmotor Svart 6.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 Hei, dette gjorde jeg på min KAD 300 https://baatplassen.no/i/topic/96100-tips-til-montering-av-tapperoer-fra-bunnpanne-paa-vp-kad300/ Sitér dette innlegget D5L Rana 13 Master 680 Skilsø 750cc Dacapo 9000 flyer SUN 33 Nordic oceancraft 28 Skorgenes 335 Skorgenes 375 Link to post
REM Svart 6.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 Ja, mine 41B i gamle Escada hadde eget rør for avtapping. Fikk ut 9 liter. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Peps Svart 16.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2014 Hej Jag vet inte om det redan är nämnt men på motsatt sida av oljestickan (alltså bb sida av motorn) sitter en anslutning till vevhusventilationen (bakom generatorn). Där kan man väldigt enkelt ta loss denna slang och stoppa in sugslangen till pumpen. Då når man ned i botten av oljesumpen och man får ut mer av oljan. Jag retade mig också på att man endast fick ut ca 6 L genom oljestickan men med detta sätt får man ut det mesta av oljan. (Gäller Kad 300 från 2003) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.