Fru Jacobsen Startet 8.Juni.2011 Link til dette innlegget Startet 8.Juni.2011 Er det normalt at det skal støye mye fra kompressoren i det du gir på for å få båten i plan? Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
BEG Svart 8.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2011 KAD44 er vel kjent for å ha mye støy fra kompressor. Husker jeg hørte betydelig forskjell mellom når den var, og ikke var, innkoplet. Mvh. BEG Sitér dette innlegget Jeg har muligens ikke alltid rett, men til gjengjeld tar jeg aldri feil. Link to post
pipp Svart 8.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2011 Jeg hører kompressoren. men langt fra plagsom støy. Gammel båt med dårlig isolert motorrom. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2011 Båtløs Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 8.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2011 Hehe ja håper det :-) jeg solgte den lille jeg fikk i innbytte i dag, men kjøperen klager på støy fra kompressoren. Han vil visst helst gjøre om kjøpet Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Bitteliten Svart 8.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2011 Hva var den lille du fikk i innbytte? Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 8.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2011 Hva var den lille du fikk i innbytte? Det var en eldre (92) Sea Ray 290 med en KAD 44 fra 98 Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
DieselDahl Svart 8.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2011 Alle sånne kompressorer uler det i da, men den kobler jo ut når båten er oppe i plan. Litt vanskelig å bedømme en lyd vi ikke hører Du får fortelle ham at det er lyden av rå kraft Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2011 Har du fått penga eller? Klart deter lyd fra kompressoren. Det er et ganske markant hvin Sitér dette innlegget Link to post
taunus Svart 8.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2011 Kompressoren er styrt elektronisk. Han kan sette på en bryter på den som står på dashbordet hvis han absolutt må kjøre litt fortere enn det som skal til for at kompressoren slår inn. Kjenner noen som har det. Det går visst veldig greit. kjør litt saktere så slipper han å slite ut reima.Det er en elektrisk cluch som slår inn og ut kompressoren.Kikk litt nøye så vil du\han se to ledninger som går inn dit. Da kan han klippe den ene og legge en sløyfe opp til en bryter som han kan koble inn når han trenger krefter. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 8.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2011 det går greit på 42 og 43. 44 er elektronisk styrt, så den tror jeg at je ville latt være. Kompressoren skal hvine... da funker'n :-) mvh Bavaria32sport eks KAD44 eier Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Fru Jacobsen Svart 9.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2011 Takk for svar. B'liten - ja handelen er gjennomført Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
TPeck Svart 12.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2011 (redigert) det går greit på 42 og 43. 44 er elektronisk styrt, så den tror jeg at je ville latt være. Kompressoren skal hvine... da funker'n :-) mvh Bavaria32sport eks KAD44 eier Stemmer det. Husker ikke om det gjelder for 44en men det finnes et støy sett fra volvo med isolerte rør. Ser ut som en eksos potte mellom kompressor og luft filter. Forresten hvor mange timer har motoren gått? Redigert 12.Juni.2011 av TPeck (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kimosabi Svart 13.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2011 (redigert) Hvis ikke han tåler kompressor "whining" så er KAD helt feil motor for han. Jævla tulling som ikke gidder å sette seg inn i hva han kjøper. Redigert 13.Juni.2011 av kimosabi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.