Jump to content

Erfaringer med innenbords "kinamotorer"


rannug

Recommended Posts

Heisann! Har ikke stor erfaring med bruk og drift av kinamotor, men i fjor så skiftet jeg ut en godt brukt BMC med en flunka ny og svært prisgunstig Lomatec. Jeg hadde en 1.8 BMC 38 hk, denne skiftet jeg ut med en firesylindret 40 hk med mekanisk girkasse da jeg ikke ville selge båten med den gamle og noe upålitelige motoren i. Lomatec`en var litt lengre enn BMC`n, men omtrent samme høyde. Monteringen gikk fint, komplett instrumentpanel fulgte med og var bare å felle rett inn i dashbordet. Koblet til og startet opp, rakk en liten prøvetur før jeg overlot båten til sin nye eier, silkemyk giring og fin gange i motoren, støy og røyksvak var den også! Seriøs og engasjert forhandler i Norge som jeg ikke har problemer med å anbefale på det varmeste! Forhandler

Redigert av Christensen (see edit history)

Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis!

Link to post
Share on other sites

Nå har ikke jeg noe erfaring med kinamotorer i båt,men har mye erfaring med kinamotorer i gaffeltrucker... av merket Heli... Dette skule være Kubota motorer innstallert, men er nok noe kina kopi... De funker bra de første 6-800 timene, deretter er det sort sett bare sorgen.. Vi åpnet en motor her med 800 timer på og den var så litt at den var moden for dynga... Tilsvarende kvalitetsmotor fra Europa eller usa ville ikke vært så slitt med 10-12000 timer engang..

 

Vi har nå skrape hele parken med Heli gaffeltrcuker fra kina og og kjøper nye med skikkelige motorer

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 8 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...