Jump to content

Elektrisk tuller seg, Joda 8100 Family


Petter Solheim

Recommended Posts

Hei

 

Var ute en dag og lufta Joda'n, plutslig stoppa cd spiller, varmen og alle lys innvendig og lanterne slutta å funke. Men alt til motorn fungerer. Sjekka alle sikringer men fant ikkje ut noke for alt såg bra ut, så i dag igjen. Då fungerte det ei lita stund men plutslig forsvant det igjen.

 

Hjelp hjelp?:) Er ikkje noke elektriker:)Som sagt båten er en Joda 8100 Family

 

Mvh

 

Petter

Link to post
Share on other sites

Bruk en god gammel prøvelampe som lyser og mål mellom pluss og minus skinna i sikringsboksen din. Lyser den ikke forleng den ene prøvelampe ledningen med en ledningstump og ta minus fra batteri og mål til pluss i boksen. lyser det da prøv motsatt; ta mål mellom pluss på batteribanken din og til minus i sikringsboksen. Da finner du ut om det er minus eller pluss du mangler... da kan du lettere søke etterpå.

Link to post
Share on other sites

Lurer på om jeg kan låne denne jeg. Alt elektrisk fungerer om bord hos meg, men jeg har et problem med Radion.

Har en Boss Marine MR1620W som det skraper i høytallera når motor er av. Men når jeg når et visst turtall så blir skrapelyden borte. Skrapelyden er som om høytallera er sprengt, men det er de ikke. Noen som vet hva dette kan være for noe?

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...