TideRace Svart 5.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2020 Gunga Din skrev 3 minutter siden: .......mye historia, ett litet Alcatraz Og godt lokalt øl, Livøl , som du får servert på øyas eneste kro. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 5.Februar.2020 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2020 Stemmer det.... Husker jeg rett så er det forbudt med hund på øya....... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Captain Chaos Svart 7.Juli Link til dette innlegget Svart 7.Juli Temker å bruke litt av ferien på seile Limfjorden i år. Får man med seg essensen på 1 uke? Tenker å gå fra øst-vest og tilbake da vi skal videre sydover. Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Roger jo Svart 7.Juli Link til dette innlegget Svart 7.Juli Captain Chaos skrev 31 minutter siden: essensen på 1 uke? Tenker å gå fra øst-vest og tilbake da vi skal videre sydover. Vi pleier å bruke mer fra Hals - Aalborg - Hals Er hjemmehavnen din medlen i https://www.frihavne.com/ ordningen så er havneavgiften 50-60 kr i havnene til de BLÅ båtene i " Havneoversikt" Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Okkaby Svart 7.Juli Link til dette innlegget Svart 7.Juli Roger jo skrev 1 time siden: Vi pleier å bruke mer fra Hals - Aalborg - Hals Er hjemmehavnen din medlen i https://www.frihavne.com/ ordningen så er havneavgiften 50-60 kr i havnene til de BLÅ båtene i " Havneoversikt" Hals-Ålborg-Hals må da være kjedeligste turen en kan ta. Er jo bare en kanal uten noe å se/gjøre. Er vel ca 15nm, så en litt rar ferie spør du meg. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 7.Juli Link til dette innlegget Svart 7.Juli Okkaby skrev for 6 timer siden: Hals-Ålborg-Hals må da være kjedeligste turen en kan ta. Ja enig i det, men belønningen er en uke i Aalborg. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Okkaby Svart 7.Juli Link til dette innlegget Svart 7.Juli Roger jo skrev 6 minutter siden: Ja enig i det, men belønningen er en uke i Aalborg. Styre fint uten om Ålborg jeg. Alt for mange andre plasser jeg heller bruker tid på. Er jo Dansk, så har ikke behov for Jomfru gata hehe Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 7.Juli Link til dette innlegget Svart 7.Juli Okkaby skrev for 8 timer siden: Hals-Ålborg-Hals må da være kjedeligste turen en kan ta. Er jo bare en kanal uten noe å se/gjøre. Er vel ca 15nm, så en litt rar ferie spør du meg. Om du ikke er spesielt interessert i endeløse åkrer og sementfabrikker da .... Den interessante delen av Limfjorden begynner jo der den vider seg ut. Omtrent ved Nibe. Sitér dette innlegget Link to post
Okkaby Svart 7.Juli Link til dette innlegget Svart 7.Juli Bonus skrev 11 minutter siden: Om du ikke er spesielt interessert i endeløse åkerer og sementfabrikker da .... Den interessante delen av Limfjorden begynner jo der den vider seg ut. Omtrent ved Nibe. Helt enig 👍 Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 7.Juli Link til dette innlegget Svart 7.Juli Ålborg var vi 2 dager ved i fjor. Så vi kommer nok til å gå rett mot Nibe, og kanskje roligere derifra. Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Tom Rør Svart 8.Juli Link til dette innlegget Svart 8.Juli Vi tok turen igjennom, og jeg ble positivt overrasket. Jeg tør påstå at man kan bruke lang tid i Limfjorden uten å måtte besøke samme havn to ganger. Jeg kunne fint brukt mer tid der enn det vi gjorde, men siden vi skulle videre på vestsiden, ble det for kort tid. Sitér dette innlegget Link to post
Captain A Svart 8.Juli Link til dette innlegget Svart 8.Juli Løgstør -Glyngøre - Fur vil eg nevne som plasser eg har på topplisten min for Limfjorden Er et flytende badeland i Glyngøre som er veldig populær Kan være i ukesvis i Limfjorden uten og besøke samme havn igjen Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 8.Juli Link til dette innlegget Svart 8.Juli Gjøl er også en trivelig havn. Pølsene fra Gøl er opprinnelig derfra, og Lykketrollene som ihvertfall jeg husker fra da jeg var ung ble "unnfanget" der. Det er også et lykketrollmuseum man kan besøke. "Gøl pølser har en historie som strekker seg tilbake til 1934, da Jørgen B. Jensen startet en slakterbutikk i Gjøl ved Limfjorden, derav navnet. Produksjonen vokste, og i 1951 flyttet fabrikken til Skalborg Andelsmejeri i Aalborg, før den i 1966 endte opp i Svenstrup, hvor den fortsatt er lokalisert. Gøl ble kjøpt opp av Tulip-gruppen i 2003, men produksjonen fortsetter i Svenstrup. Gøl ble grunnlagt av Jørgen B. Jensen i 1934 i Gjøl ved Limfjorden. Siden 1961 har den røde vikingen vært Gøls logo, og representerer "saft og kraft". Gøl er kjent for sine nordjyske håndverkstradisjoner og har vært en fast del av middagsbordet i Danmark i mange år. I dag er Gøl en del av Danish Crown, men fabrikken i Svenstrup fortsetter å produsere pølser under Gøl-navnet. " Sitér dette innlegget Link to post
Steihy Svart 8.Juli Link til dette innlegget Svart 8.Juli Bohuslän er veldig sesongpreget, med god plass I gjestehavner og få åpne restauranter etc, utenom høysesong. Hvordan er det i Limfjorden, og i Danmark for øvrig? Sitér dette innlegget Jeg vil bo i sjøbod og gå i gubbdagis. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.