Atle Martinsen Startet 12.Juni.2011 Link til dette innlegget Startet 12.Juni.2011 Hei alle båtfolk og godtfolk! Vår lille familie på 3 tobeinte og 1 firbeint skal nå selge jolla og kjøpe stor båt igjen. Tidligere har vi overlevd i en Marex 24 SunCab med svært store oppgraderinger ombord, men nå etter minstefrua kom til verden er vi avhengig av større plass. Far i huset har naturligvis kvaler for enkelte båttyper som alle andre så vi er fortrinnsvis på jakt etter: * En båt som har skyvedører\inngangsdør med overbygget cabin * Må ikke nødvendigvis være flybridge. * Skal være diesel motor. * Prismessig opp til 450.000-500.000 + evt omkostninger for å få den i stand. Er det noen som kan tenke seg noen båttyper som kan passe vårt bruk??? Jeg kommer bare på NordWest 900 og noen amerikanske typer så om noen kan hjelpe oss litt på vei med forslag så er alle svar besvart med takk :D Sitér dette innlegget Lykkelig båteier igjen :D Link to post
nives Svart 12.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2011 Til din pris er det endel 80, tals båter. Er en del å velge blant. ex fjord 930 og 880. N8 750-800-840?. Halco 26-29. Saga 26-29. Sikkert mange glemt. Sitér dette innlegget Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater. I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone. – H. L. Mencken Link to post
Atle Martinsen Svart 12.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2011 Takk for svar..det hjalp meg til å huske noen gamle glemte klassikere.. Tror ikke jeg tør å gå for båt med drev så her var det jo flere alternativer.. Sitér dette innlegget Lykkelig båteier igjen :D Link to post
Norfront Svart 12.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2011 Kan jeg notere meg en til som er lei av alt styret med kalesje? Jeg byttet til ny bakveggsbåt i år, og er kjempefornøyd. Er den største Finnmasteren aktuell båt for deg? Den ble visst produsert fra 2005 i den versjonen som selges idag, så gode bruktkjøp skulle være mulige. Den benytter stort sett Volvo Penta D4. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 12.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2011 Du må ikke glemme Storebro RC 31 og Storø 34. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Frank M Svart 12.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2011 nord west 900 med/uten flybridge er jo bra:) Sitér dette innlegget du vet hva du har men vet aldri hva du får Link to post
KongKing Svart 12.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2011 (redigert) Disse er noe dyrere enn ditt budsjett...pruting? Princess 33 fly 600K Fairline Corniche 695K Princess 38 690k Princess 30 DS 650k Alle har ligget en god stund på finn og de fleste er satt ned i pris opptil flere ganger. Redigert 12.Juni.2011 av KongKing (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2011 en kamerat har en Norline 26, den dro de på tur med 2 voksne og 3 små (4-12 år) 200hk volvo 41 motor, strak aksel. Marsjfart på noen og tjue. Litt flat i forskipet, så litt banking i motsjø. Men eksemplarisk oppførsel i side/unnasjø. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Jonas Svart 12.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2011 Sandvik 945 ! Sitér dette innlegget Link to post
kirokiro Svart 12.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2011 Tresfjord Nordic men finn en uten gammel Volvo Sitér dette innlegget Link to post
Atle Martinsen Svart 12.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2011 Her var det svæææært mange gode alternativer.. vi også har jo sett for oss NordWest 900, CC eller fly spiller egentlig ingen rolle.. Fatter`n kjører en slik en fra `88 og vi er jo veldig fornøyde med planløsningene i den, og det ligger noen på nettet nå til rundt 500.000 men svært mange nordenfor Trondheim og det blir jo noe kostbart å få fraktet det til Østfold\Vestfold kysten. Norfront: Du har svært rett i at jeg er forbannet lei hel-kallesje løsning.. Hvis det blir som vi tror, og som vi brukte gamle snekka så var det turer i alle vær, og det blir svært mye varmere og triveligere med skikkelig tak over hodet en plastduken :D Tusen takk alle sammen for gode forslag.. Nå er det Finn.no resten av kvelden og sikkert de neste 30-40 dagene også.. hehe.. Håper på et gullkjøp utover sensommer\høsten :D Sitér dette innlegget Lykkelig båteier igjen :D Link to post
TrondT Svart 13.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2011 Barracuda 30 TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Atle Martinsen Svart 16.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2011 Endte opp med Master 820 i fra 1987 med hardtop.. Enda litt kalesje igjen men 120 cm av 820 totalt skal vi klare å leve med.. fungerte i allefall fint nå på sensommern og utover høsten. Nå er den på land og oppgraderinger\utbedringer etter egne tegninger er igangsatt. Mye å gjøre men fryktelig mye båt for 310.000,- Sitér dette innlegget Lykkelig båteier igjen :D Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.