Engelbert Startet 12.Juni.2011 Link til dette innlegget Startet 12.Juni.2011 Da er Bavaria 34 HT lansert. Hvilke inntrykk har dere? Sitér dette innlegget Link to post
Arimar Svart 12.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2011 EKstremt stygg Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2011 Moderne stil. Bavaria har tatt et par steg opp i design og interiør. Hardtoppen er høy, hvilket gir båten særpreg. Kommer sikkert til å selge godt denne også. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 12.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2011 (redigert) Å si den er ekstremt stygg er vel å trekke det litt langt... Det umiddelbare førsteinntrykket var Sealine SC 35. Ihvertfall når det gjelder design og størrelsen på HT. Stort frontvindu uten midtbjelke er da bra. Ser ut til at det er noen voksne vinduspussere på den. Men nå har jeg jo ikke sitte i førerpos og forsøkt å se fremover, mtp om siktelinjen blir rett i øvre del av vinduet.. Mannen på demofilmen har vel en normal kroppshøyde, rundt 180cm og han går oppreist, hvilken man bør kunne forvente av en 34foter. Regner med stiklugaren er standard 200 cm lang? -men den ser ikke slik ut...ser litt knapp ut rett og slett. Madrassene/ stofftype ser imidlertid anvendelige ut til å sove på uten at en må tilpasse noe. Sittegruppe/ putene nede ser litt spartanske og harde ut. Men det er vel design det også. Kan man sitte der lenge og slappe av med en bok eller middagslur? Jeg har ikke helt sett hensikten med den divanen/ solsengen oppe på BB side. Men, forsåvidt en grei løsning og plassutnyttelse når man vil ha god høyde under taket i stiklugaren. -Skjønte meg ikke helt på det der før jeg var ombord i en lignende Bavaria på messe. Noen tanker og ideer har nok Bavaria tatt med fra seilbåter. Tenker da bl.a. på syrefast "rekke" som følger langs hele byssebanken nede, samt håndtak innfelt i dørkarmen inn til toalettrom. Om det er nødvendig med syrefast "rekke" på kjøkkenbenken på en sportscruiser på 34 fot, kan man jo diskutere. Det blir uansett neppe matlaging foran den benken i litt sjø så lenge det ikke er opphengt koketopp/ stekovn. Syrefast "klessnor" til oppfaskkluten er jo bra :) Redigert 12.Juni.2011 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 12.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2011 Nå har jeg bavaria 28 som ett av mine ønsker, men dette her ble for hvitt, sterilt og kaldt. Ser for meg en hyggelig avslappningskveld "foran" tv'en nedi den kabinen, hallo, skal en sitte i leideren ned til kabinen for å se på tven som henger helt oppunder taket over byssa? Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 12.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2011 (redigert) Ser for meg en hyggelig avslappningskveld "foran" tv'en nedi den kabinen, hallo, skal en sitte i leideren ned til kabinen for å se på tven som henger helt oppunder taket over byssa? Når jeg nå så filmen en gang til så så jeg hva du mente med tv oppunder taket og sitte i leideren å se på. -Jeg vil anta at tv'n har en rimelig stor arm på veggfestet så den kan svinges ut 90 grader og vel så det. Kanskje den kan svinges 120 grader også så du kan ligge i frontcabinen å se på tv også.. og da blir det jo med ett en ganske gjennomtenkt løsning. Redigert 12.Juni.2011 av Eureka (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Engelbert Svart 13.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2011 Jeg har selv vært en tur ombord i sport-modellen - Tv-en kan justeres slik man ønsker den. Ellers et par korte refleksjoner For: - Bavaria synes å ha fått enda bedre detaljkvalitet enn før. - Ufattelig mye skap-plass - slipper virkelig å bo i bag. - Store og gode dollbord med lett adkomst. - Super midtkabin - mye plass i en forholdsvis liten båt. Mot: - Noe krøkkete i fremre kabin. - Sittegruppen akter er trang - solsengen tar mye plass (egenlig den eneste virkelig negative erfaringen jeg vektlegger, da helhetsinntrykket er virkelig mye båt for pengene!). Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.