Jump to content

Skifte impeller på Yamaha F150 - montere undervannshus

Ompa

Recommended Posts

Skulle skifte impeller på Yamaha F150 2004-mod (4-takt). Da jeg skulle ha på igjen undervannshuset fikk jeg det ikke på, det stoppet 2-3 cm før det kom helt på plass. Etter masse forsøk og googling ga jeg opp og sendte det på verksted. De fikk det på med en gang.

Grunnen var at undervannshuset hadde hoppet i gir, noe som ifølge verkstedet var ganske vanlig. Girskifteren er en metall-stang med splines og denne vris til høyre eller venstre når båten gires frem eller revers. Man kan visstnok se på splines'ene om den står i fri, og splines'en lar seg bare montere når de står likt på motor og undervannshus.

Ville bare dele denne erfaringen siden jeg ikke har funnet noe etter å googlet en god del. Vær obs på at på f eks gamle Yamaha 50 og 60 HK 2-takt er det litt anderledes, der går girskifteren opp og ned og skrues sammen på utsiden.

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...