Jump to content

Hjelp, røykla uthavna med wallas 3000D

Luco

Recommended Posts

Etter en time og to på fullt startet den å ryke hvit/grå røyk såpass at folk kom til for å se om det brant...

Leste her på forumet at det har det best på fullt og den er så slapp på vifta at den står altid på fullt her.

Måtte jo da slukke den av bekymring for at det endte med full fyr i hele båten...

kjendte etter på uttaket inne og det føltes som om det var hakket mer guff i vifta??(ønske tenking?)

Hva kan for årsake røyken?

Er det bare å prøve å fyre opp igjen?

Ha ha... det skal nå og være sakt att..

Hadde sjekka co varslaren noen timer tidligere og den virket som den skal.

under røyk leggingen sjekket jeg for innvendig lukt, og stresset litt rundt,

der gikk alarmen, jeg sprang frem til lugaren der varsleren ligger(som minste jenta sov)

Hun står da med foten opp på vann alarmen(biltema som ligger oppned og lager vannalarm... hehe

Hvit/grå røyk = ufullstendig forbrenning. I dette tilfellet vil det vanligvis bety at brennluftviftemotoren ikke gir nok luft til forbrenningen. Enten så er rotoren på viftemotoren litt løs, eller så er motoren defekt.

Men det kan også være at den ikke har fått nok drivstoff.

Kjør den på nytt, det skader ikke. Om den ryker igjen bør den ut av båten for en service.

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

Takk for mange svar.

Får prøve å fyre den opp igjen når jeg kommer hjem, er reist på jobb igjen..

Er det en vifte for innsug og en for utblåsning til lugarene?

Som jeg har skrevet før så synest jeg den ikke varmer noe særligt, og grunnen er at det er såvidt det blåser varmluft fra uttakene inne i cabinen.

Men dette har vel ikke noe med det å gjøre...

Jeg stiller effekten med vri hjul stilles vifta og da eller har den bare en hastighet?

Er det en vifte for innsug og en for utblåsning til lugarene?

Det er én vifte for innsug av brennluft, og én vifte for utblåsing av varmluft til cabin

Som jeg har skrevet før så synest jeg den ikke varmer noe særligt, og grunnen er at det er såvidt det blåser varmluft fra uttakene inne i cabinen.

For å redusere varmetapet kan du isolere slangene fra varmeren og til uttaket

Jeg stiller effekten med vri hjul stilles vifta og da eller har den bare en hastighet?

Brennluftvifta og varmluftvifta justeres paralellt når du justerer effekten

Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209

"Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen"

• 3 uker senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...