Luco Startet 13.Juni.2011 Link til dette innlegget Startet 13.Juni.2011 Etter en time og to på fullt startet den å ryke hvit/grå røyk såpass at folk kom til for å se om det brant... Leste her på forumet at det har det best på fullt og den er så slapp på vifta at den står altid på fullt her. Måtte jo da slukke den av bekymring for at det endte med full fyr i hele båten... kjendte etter på uttaket inne og det føltes som om det var hakket mer guff i vifta??(ønske tenking?) Hva kan for årsake røyken? Er det bare å prøve å fyre opp igjen? Ha ha... det skal nå og være sakt att.. Hadde sjekka co varslaren noen timer tidligere og den virket som den skal. under røyk leggingen sjekket jeg for innvendig lukt, og stresset litt rundt, der gikk alarmen, jeg sprang frem til lugaren der varsleren ligger(som minste jenta sov) Hun står da med foten opp på vann alarmen(biltema som ligger oppned og lager vannalarm... hehe Sitér dette innlegget Link to post
Felten Svart 13.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2011 haaby prosjekt tråden. han hadde samme problem men på en annen varmer, og der var det en dyse som var synderen. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 13.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2011 Tipper den bare har slukket. Jeg ville sjekket at ikke eventuelle termosikringer har løst seg ut og deretter prøvd å fyre den opp igjen... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Wallas Service Svart 14.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2011 Hvit/grå røyk = ufullstendig forbrenning. I dette tilfellet vil det vanligvis bety at brennluftviftemotoren ikke gir nok luft til forbrenningen. Enten så er rotoren på viftemotoren litt løs, eller så er motoren defekt. Men det kan også være at den ikke har fått nok drivstoff. Kjør den på nytt, det skader ikke. Om den ryker igjen bør den ut av båten for en service. Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Luco Svart 14.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2011 Takk for mange svar. Får prøve å fyre den opp igjen når jeg kommer hjem, er reist på jobb igjen.. Er det en vifte for innsug og en for utblåsning til lugarene? Som jeg har skrevet før så synest jeg den ikke varmer noe særligt, og grunnen er at det er såvidt det blåser varmluft fra uttakene inne i cabinen. Men dette har vel ikke noe med det å gjøre... Jeg stiller effekten med vri hjul stilles vifta og da eller har den bare en hastighet? Sitér dette innlegget Link to post
Wallas Service Svart 15.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Juni.2011 Er det en vifte for innsug og en for utblåsning til lugarene? Det er én vifte for innsug av brennluft, og én vifte for utblåsing av varmluft til cabin Som jeg har skrevet før så synest jeg den ikke varmer noe særligt, og grunnen er at det er såvidt det blåser varmluft fra uttakene inne i cabinen. For å redusere varmetapet kan du isolere slangene fra varmeren og til uttaket Jeg stiller effekten med vri hjul stilles vifta og da eller har den bare en hastighet? Brennluftvifta og varmluftvifta justeres paralellt når du justerer effekten Sitér dette innlegget Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
Luco Svart 3.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2011 Har starta den opp igjen og den virker fint, nesten som om det er litt mer guff i inne vifta nå..?? Om jeg "ren brenner" den på parafin, er det noen deler i f.eks føde pumpa som ikke får smøring da parafin er veldig tørr? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.