KongKing Startet 14.Juni.2011 Del på Facebook Startet 14.Juni.2011 Ligger en Viking 31 på finn.no med en aqad41a i hekken (290 duopropp drev). Denne ble laget fra 1985-89 om jeg husker rett. Er det noen som har erfaring med denne motoren? Er dette en av "røyk-bombene" til VP? Er den ok i en Viking 31? Ser at et par andre har 250-280 hk som kanskje er noe disse båtene egentlig trenger? Synes prisen for båten med denne motoren er alt for høy. De Vikingene som ligger på nett har ligget i flere måneder og det er fordi de, etter min mening, er 100-200k for dyre. God planløsning, men er jo litt "80-talls" i designet...men det er en annen diskusjon... KK Sitér dette innlegget Link to post
snøgg Svart 14.Juni.2011 Del på Facebook Svart 14.Juni.2011 Har selv 2 AQAD41A fra 1988 bare gode erfaringer, de ryker ved kaldstart og en svart røykpuff akkurat når båten dras opp i plan slik er det bare ellers er det meget driftsikre motorer som er billige og enkle å vedlikeholde. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 15.Juni.2011 Del på Facebook Svart 15.Juni.2011 Pen klassiker den der. Motoren er ok bortsett i fra røyk. Hadde imidlertid gått for større motor( ca 300hk), marsjfart ferielastet blir vel 18-20 knop. Det blir snaut på denne båten. Er redd den vil kjennes treg og tung i raua. Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 15.Juni.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juni.2011 Jeg er også skeptisk ifht mangel på hester. At denne i tillegg er en røykmaskin taler også veldig imot. Må jo være et mareritt å starte opp denne i middagsbukta når folk sitter med frokosten... Røkt rundstykke med gulost er ikke en delikatesse... KK Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 15.Juni.2011 Del på Facebook Svart 15.Juni.2011 41 serien er vel kjent for å være noe av det bedre VP har lagd. 41a ryker ved oppstart. mitt på sommeren vanligvis ikke så mye. Men tror også at en 41 motor er noe for lite i den båten. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
snøgg Svart 15.Juni.2011 Del på Facebook Svart 15.Juni.2011 (redigert) Er enig i at 200hk er lite i en Viking 31,røyken hadde ikke bekymret meg med en motor og drev som tross alt har eksosen under vann. Redigert 15.Juni.2011 av snøgg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.