Jump to content

Edit History

Okkaby

Okkaby

Tar opp denne tråden igjen, da min motor plutselig stoppet på vei hjem fra ferie for et par uker siden.

Den daue på samme måte som når en stopper den, bare at det var med turtall på 3000 å 15knop

Motor kunne da ikke startes da starter ikke kunne tørne motor. (å ja det er mer enn nok strøm på batteri)

Har ikke fått tid å se på det før nu, da jeg måtte reise på jobb dagen etter det skjedde.

Hadde nettopp tanket opp full tank en time før det skjedde.

Ville da ta ut pumpa idag. Men den kommer ikke ut sjøl om en har løsnet de 4 bolter som sitter bak sjøvanns pumpa.

Pumpa er løse å kommer ut litt, men henger igjen på noe. Så planlegger å løfte ut motor neste uke.

Men lure på hvordan motor til @nimba oppførte seg når den stoppet. 

Min motor er jo total overhalt å har kun kjørt ca 90 timer etter dette.

Ingen alarmer eller no, den bare stoppet. Olje å kjølevann er alt fint. Så mistenker at det kan være vann i diesel, men har ikke sjekket dette ennå.

Okkaby

Okkaby

Tar opp denne tråden igjen, da min motor plutselig stoppet på vei hjem fra ferie for et par uker siden.

Den daue på samme måte som når en stopper den, bare at det var med turtall på 3000 å 15knop

Motor kunne da ikke startes da starter ikke kunne tørne motor. 

Har ikke fått tid å se på det før nu, da jeg måtte reise på jobb dagen etter det skjedde.

Hadde nettopp tanket opp full tank en time før det skjedde.

Ville da ta ut pumpa idag. Men den kommer ikke ut sjøl om en har løsnet de 4 bolter som sitter bak sjøvanns pumpa.

Pumpa er løse å kommer ut litt, men henger igjen på noe. Så planlegger å løfte ut motor neste uke.

Men lure på hvordan motor til @nimba oppførte seg når den stoppet. 

Min motor er jo total overhalt å har kun kjørt ca 90 timer etter dette.

Ingen alarmer eller no, den bare stoppet. Olje å kjølevann er alt fint. Så mistenker at det kan være vann i diesel, men har ikke sjekket dette ennå.

• Create New...