Jump to content

Elektrisk heising av motor på en Yamaha 9,9 Sport


13saska

Recommended Posts

Begynte å lure litt jeg også. Hvis du ikke klarer å tilte opp en 9,9 så må det være noen gæli. Jeg har en 9,9 og jeg greier fint å tilte den opp, til og med en 25 hk har jeg tilta opp uten problemer, så enten må det være en eller annen mutter som er stramma for mye :confused:

Joakim Brunsvik

Link to post
Share on other sites

Det er et spørgsmål om teknik. Min kone har også svært ved at tilte vores 9,9 Yamaha 4T op. Brug styrearmen som vægtstang. Tryk ned med højre mens du løfter bagfra med venstre. Læg kropsvægten i - som når man starter (hvilket hun også har svært ved - sådan er det nå man vejer 53 kilo...det problem har jeg ikke...)

Link to post
Share on other sites

stor forskjell på hvor tungt det er å tilte opp forskjellige motorer, kommer an på opplagringspunkt og vektfordeling. Og så kan det rett og slett være tregt pga mangelfull smøring. Noen motorer har også hjelpesylinder for å gjøre de mer håndterlige

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Jeg er da 13 år nå, og jeg klarer da en 25 hk uten no problem, og jeg tror ikke det er no hjelpesylinder på den.

Kan jo hende at han mener å løfte hele motoren og ikke tilte motoren da, for min yamaha 9,9 4-takter trenger jeg litt hjelp med å flytte rundt på :rolleyes:

50 kg er mye for en 13 åring :yesnod:

Joakim Brunsvik

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Beklager for at jeg ikke har vært pålogget for da å kunne se svarene jeg har fått.

Ser at det er noen uklarheter i hva jeg mener.

 

Jeg er 14 år, og veier 36 kilo. Jeg mener å heise motoren HELT opp, ikke å tilte.

Motoren er kun 10 uker gammel, så er ikke noe vi har gjort i løpet av vinteren med smøring eller oppbevaring.

Har funnet ut at det er teknikken og vekten som er problemet! Men er det noen som vet om det er mulig å kunne

installere Powertrim på denne motoren? Eller skal det gå på alle motorer så lenge man har det riktige utstyre for å installere det?

 

Tusen Takk for alle svar! :D

Redigert av 13saska (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...