Oliver Svart 20.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2010 Våger meg innpå med noen spørsmål. Jeg skal montere et battmeter av type CruzPro VAH-65. Manualen er ikke utfyllende og jeg lurer på om det er det samme hvilken av shuntens terminaler som skal stå nærmest batteriets minus pol. Det er ingen merking på shunten annet enn at den ene polen står det 50 MV samt DELTEC på, og den andre 450 AMP og MKB C 107. Det skal trekkes to ledninger til shunten, en på hver side av broen. Her står det referert til SHUNT+ (nærmest batteriet) og SHUNT-. Hver av disse to kablene skal være av type twisted pair. Jeg lurer på hva hensikten er med dette. Jeg har tenkt å kun koble forbruksbanken til shunten, altså vil startstrømmen gå utenom. Sitér dette innlegget Link to post
Oliver Svart 21.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2010 Var det ingen som ville kommentere denne? Er det det samme hvilken vei shunten monteres? Sitér dette innlegget Link to post
2xDiesel Svart 21.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2010 Meget nyttig lesning Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 21.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2010 Jeg hadde god erfaring med bl.a. Nasas Clipper BM1. Har også god erfaaring med Odelcos og Sterlings batterimålere. I siste båt hadde jeg bl.a. 3 shunter koblet opp mot Sterlings batterimåler. I prinsippet kobles alle opp slik som vist i manualen til BM1, med lenke til brukermanualen som Seatronic har gjort tilgjengelig for nedlasting. http://seatronic.no/...ipper%20BM1.pdf Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.