Diplom-is Startet 17.Juni.2011 Link til dette innlegget Startet 17.Juni.2011 (redigert) Hei Jeg har en 19" finnmaster med 100 hk yamaha motor 2010. Bensintanken er på 130L, og når jeg har fylt 100 L viser den halv tank på instrumentet. Halv tank burde vises på 65 l Jeg syntes at måleren er noe unøyaktig Er det noen andre som har erfaringer på dette og eventuelle tiltak som kan gjøres. Mvh Redigert 17.Juni.2011 av Diplom-is (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
einderoy Svart 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 Hei. Eg har sjølv ein Yamaha 90 med 70l tank. Monterte tankmålar/givar med måler for ikkje so lenge sidan. Og den er HÅPLAUS! Sidan tanken er so brei og min båt(14,5fot) aldri ligg iro hoppar og dansar målaren som den vil. Målaren viser kun riktig når tanken er full eller tom. Må nok lære og leve med det du! ;) Sitér dette innlegget Link to post
Twilight Svart 22.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2011 Har Yamarin 68DC med 190 l tank, og samme "problem" som deg. Ved visning av 1/2 tank er det rundt 110-120 l i tanken. Min tank ligger i bunnen og følger skrogformen ned i v'en så det er nok giveren som ikke helt gir rett signal til Yamaha tankmåler. Har også sett etter løsninger, men ikke funnet noen... Sitér dette innlegget Link to post
Diplom-is Svart 4.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2011 Hei Nå har jeg tatt ut måleren og testet i "Benk" Instrumentet har 3 forskjellige giver alternativer. Den var på feil type giver. Den var på 2 og ikke på 1 som måleren virket på. Umulig å vite uten å ta ut måleren. Giveren er en stang som går ned i tanken med en lang vippe arm ut med dobbe på. Giveren på instrumentet er delt opp i 8 segmenter, der 8 stk er full tank og blinkende 1 segment er tom tank. Hvis vippearmen står 90 grader på stangen som går ned i tanken vises 2 segmenter dvs ca 60 l igjen på tanken ca halv tank. ( Dette kan justeres på hvor høyt opp på stangen vippe armen står) Fordi denne kan skyves opp og ned. Her kommer en liten liste over hva jeg fant ut. 8 streker er den helt på toppen CA 35 Ohm 5 streker er den midt imellom topp og midten ca 90 ohm 2 streker er den 90 grader på stangen ca 140 Ohm 1 strek midt imellom bunn og midten ca 220 Ohm 1 strek blinkende helt i bunn ca 282 Ohm Når min tank viser 2 streker igjen Dvs. snart tom har jeg halvparten av tanken igjen. Det kan være kjekt å vite:) Hvis det er noen som lurer på noe, er det jo bare å ta kontakt. Mvh Sitér dette innlegget Link to post
Molan Svart 5.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2011 Hos meg viser tankmåleren til Yamaha F150 stort sett litt for lite og det forsvinner ofte et segment når båten er i fart. Forbruksmåleren er overraskende nøyaktig, +/- 1% når jeg kontrollmålte på 300 liters forbruk. Nå nullstiller denne hver gang jeg fyller full tank og kan se på literen hvor mye bensin som er igjen på tanken. Sjekker også at tallene stemmer hver gang jeg fyller opp tanken. I tillegg kan forbruksmåleren justeres +/- 7% fra instrumentet hvis det er nødvendig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.