Jump to content

er det elendig dekning i media av færderseilasen?

bukt

Recommended Posts

Nrk sparer penger må vite, mye billigere å bruke sendetiden på Nrk2 til hurtigruten :giggle:

Tydligvis... ganske ille egentlig at minoritetssporter av ulik type ikke nevnes i sporten( fotballrevyen ) på de forskjellige kanalene... er jo faktisk ganske mange mennesker med på denne seilasen... er det mellom 700- 1000 båter med gjennomsnitt 3 mannskap vil jeg tippe .

Er det jo ganske mange personer innvolvert pluss de som arrangerer...

Men det er vel kanskje ikke så mange, bortsett fra de som er involvert i denne seilasen som bryr seg katta om hvem som vinner i de forskjellige klassene? Men greit, mini "idrettsgrener" får lite oppmerksomhet. Husker at det tok seg opp litt en periode for selskapsdans da Knut Bjørnson frontet dette i NRK, men jeg tror nok ikke heller dette hadde de store seertallene.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Men det er vel kanskje ikke så mange, bortsett fra de som er involvert i denne seilasen som bryr seg katta om hvem som vinner i de forskjellige klassene? Men greit, mini "idrettsgrener" får lite oppmerksomhet. Husker at det tok seg opp litt en periode for selskapsdans da Knut Bjørnson frontet dette i NRK, men jeg tror nok ikke heller dette hadde de store seertallene.

Lars H.

Nei det er greit det men har blitt laget innslag tidligere da dette faktisk er en stor seilas...

uansett er det faktisk mennesker i landet her som er interrisert i annet enn fotball noe media gir f... i som vises gang på gang.

Nrk som ikke er reklamefinansiert og tar penger av hvermann i lisens med tvang synes jeg faktisk er forpliktet til å lage innslag om annet enn fotball og ski .... :smash:

Var veldig treningsinterrisert tidligere og var på NM kroppsbygging og fitness årligt noe som nesten aldri var nevn i media selvom det var et stort spekter av deltagere og like mange seere som på en middels tippeligakamp,

Hvis det blem laget et innslag var det gjerne først når noen var tatt i doping :confused:

Redigert av bukt (see edit history)

De sertallsammenligningene skulle jeg gjerne sett, :lol: :lol: :lol: Jeg trodde det her var snakk om idrett og sport.

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Guest Avmønstret#

Nrk som ikke er reklamefinansiert og tar penger av hvermann i lisens med tvang synes jeg faktisk er forpliktet til å lage innslag om annet enn fotball og ski .... :smash:

Bank i bordet! 100% enig med deg Bukt. NRK burde trekke seg ut av kampen om de dyre idrettene og vise vesentlig mer av det smale/små og folkelige som ellers aldri kommer på TV.

Det er en haug av idretter og prestasjoner som aldri kommer på TV, selv på høyt nivå.

-----------

Guest Avmønstret#

Nå slipper dere jo å se OL på NRK de nærmeste årene, en lettelse?

Helt greit så lenge man kan betale for seg hvis man vil se det. Såvidt jeg skjønner er jo alle TV sendinger digitale nå så i praksis kan alle "løse billett" om de vil se på slike arrangementer.

Hvorfor bruke lisenspenger på noe som er tilgjengelig "overalt" via andre kanaler og tilbydere?

---------

Bruk lisenspenger på det som ikke er kommersielt tilgjengelig i stedet, jeg er sikker på at det vil bygge oppunder lisensystemet.

Helt greit så lenge man kan betale for seg hvis man vil se det.

Trekker ut en liten del av ditt innlegg Pinkvin og bruker det litt motsatt av hva du vel mente: Seilaser, bodybuilding og selsapsdans må jo egne seg ypperlig for betal-TV! :thumbsup:

Lars H.

Helt greit så lenge man kan betale for seg hvis man vil se det.

Hvorfor bruke lisenspenger på noe som er tilgjengelig "overalt" via andre kanaler og tilbydere?

---------

Bruk lisenspenger på det som ikke er kommersielt tilgjengelig i stedet, jeg er sikker på at det vil bygge oppunder lisensystemet.

Om det er greit at en skal betale for det en VIL se, er det ikke da også greit å slippe å betale for det en IKKE vil se?

I såfall tror jeg ikke NRK ville overlevd som reklamefri kanal.

Det at noen av oss ville sittet å sett Færder'n, eller at bukt og 10 000 av vennene hans vil se NM i body building, er nok lite i forhold til hva f.eks Paradise Hotel, eller Hotel Cæsar trekker hver uke.

Lisensen vil alltid bli urettferdig for de aller fleste, blir litt som sponsingen av Opera bilettene egentlig! Om en skulle bare vise programmer som ikke er komersiellt tilgjengelig tror jeg nok motstanden mot NRK ville vokst seg mye større ganske fort.

Lars H.

En skal høre mye rart.

Færdern er Norges nest største idrettsarrangement. Kun Norway Cup er større.

Vi er 30000 medlemmer i NSF.

Kielerwoche, som begynner i dag, har 5000 deltagere i 2000 båter og ikke mindre en 3 millioner tilskuere.

De store seilasene, VOR ol, er dobbelt så store som vinter-OL når det gjelder media.

Mini-idrett?

Det at noen av oss ville sittet å sett Færder'n, eller at bukt og 10 000 av vennene hans vil se NM i body building, er nok lite i forhold til hva f.eks Paradise Hotel, eller Hotel Cæsar trekker hver uke.

Det er ikke det at jeg forlanger å få en et times langt innslag fra seilasen eller NM i bygging til sammenligning. Men et innslag på 3-4 min burde kunne blitt laget da man blir pålagt å betale lisens så de skal kunne opprettholde mindre kulturelle innslag som ellers ville blitt borte med reklamefinansiering.

Ikke sett det enda men samboer sa de sendte litt fra det på tv2 nå så honnør til dem. reklamefinansiert og :thumbsup:

Guest Avmønstret#

En skal høre mye rart.

Færdern er Norges nest største idrettsarrangement. Kun Norway Cup er større.

Vi er 30000 medlemmer i NSF.

Kielerwoche, som begynner i dag, har 5000 deltagere i 2000 båter og ikke mindre en 3 millioner tilskuere.

De store seilasene, VOR ol, er dobbelt så store som vinter-OL når det gjelder media.

Mini-idrett?

Mini interesse fordi media i alle år har brukt pengene på det som selger best hele tiden, fotball, fotball og fotball. De store bestselgerne har fortrengt annen idrett.

Guest Avmønstret#

Om det er greit at en skal betale for det en VIL se, er det ikke da også greit å slippe å betale for det en IKKE vil se?

I såfall tror jeg ikke NRK ville overlevd som reklamefri kanal.

Lisensen vil alltid bli urettferdig for de aller fleste, blir litt som sponsingen av Opera bilettene egentlig! Om en skulle bare vise programmer som ikke er komersiellt tilgjengelig tror jeg nok motstanden mot NRK ville vokst seg mye større ganske fort.

Men salgsargumentet/seertall argumentene kan ikke gjelde. Lisensbasert statskanal handler om nasjonale interesser, vi har nasjonal interesse av å formidle egen kultur. Apparatet for salg av seertall til annonsører er på plass i bøtter og spann, det er ingen som lider av manglende reklamefinansiert fjernsyn i Norge i dag.

Problemet er jo at de som produserer seertall for annonsører ikke kan røre mye av det som bør formidles i Norge i dag, feks nisje ting som landskytterstevnet, færdern, Bergensbanen, Norge Rundt, Hurtigruta, ut i naturen, verdibørsen, osv osv. Dette, og tusen andre ting kan ikke brukes av de som selger seertall til annonsørene sine.

Sponsing, javel, dette er et godt formål å sponse. Nytter ikke å blande begrepet "økonomisk rettferdighet" inn i dette syns jeg.

Guest Avmønstret#

Ikke enig i at en ikke skal blande "økonomisk rettferdighet" inn i dette. I og med at det er i alles nasjonale interesse at vi har en "Statskanal", så skulle den vært finansiert over skatteseddelen, og ikke av tilfeldige lisensbetalere, synes jeg da.

Ser poenget. Selv mener jeg at jeg får veldig mye av høy kvalitet fra NRK for pengene, men ser jo at andre kan ha andre behov en meg.

Men faller lisensordningen så er det hele i hendene på et tilfeldig politisk flertall, og da går det vel fort rake veien utfor...?

Størst som i flest deltakarar? Birkebeiner-rittet og -rennet har godt over 10000 som stiller til start.

Eg finn ingen gode tall for færderen, anna enn eit ubekrefta tall på 5-6000 stk fordelt på ~1100 båtar.

Til sammenligning så er vel ikke Birken videre prioritert i media heller hvis de ser at det er mulig å putte inn litt ekstra fotball i sendingen i stedet...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...