bukt Svart 20.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2011 (redigert) Om eg ikkje hugsar feil så sende NRK direkte frå heile birkebeinerrittet førre sumar. Så eg vil påstå at det blir feil å sei at birken ikkje får prioritet i media. Men, på generelt grunnlag er eg einig med at det er alt for mykje fotball på norsk tv. Vet det har vært innslag årlig år men ikke fått med meg at de har hatt så bra dekning.. heldige de da.... De har hatt innslag tidligere av færderen men i år har det virkelig nådd bunnen desverre... hadde ikke Erling Lorentzen vært med hadde heller ikke tv2 laget sendt noe derifra vil jeg tro Nrk hadde innslag på 25 sec Redigert 20.Juni.2011 av bukt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 20.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2011 Trekker ut en liten del av ditt innlegg Pinkvin og bruker det litt motsatt av hva du vel mente: Seilaser, bodybuilding og selsapsdans må jo egne seg ypperlig for betal-TV! Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Mulligan Svart 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 Denne sier vel det meste om nivået på fotballredaksjonene og kanskje publikum de henvender seg til. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 (redigert) Nå er vel færderseilasen rent sportslig på høyde med en middels golfturning for de lettere kondisjonerte herrer fra Oslo vest og Bærum på Bogstad en lørdag formiddag, sånn rett før er et med glass Cherry eller Cognac. Det er mange andre nisjeidretter i Norge som heller ikke får oppmerksomhet, hverken kretsmesterskapet i kappgang i Grenland, eller nord norsk mesterskap i orientering for neveverdig mediadekning av riksmedia. Redigert 21.Juni.2011 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Jawik Svart 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 Enig med Sydvesten. Ta for eksempel "Knestående Ludo med tilsprang" - blir ikke nevnt med et ord på noen TV-kanaler Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Mulligan Svart 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 Som en runde på Bogstad med påfølgende Cognac og Sherry. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 Denne sier vel det meste om nivået på fotballredaksjonene og kanskje publikum de henvender seg til. Hva har dette med fotballredaksjon å gjøre? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Mulligan Svart 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 (redigert) Fordi de er de eneste som omtaler idrett. Søndag på NRK. 19:00 Fotball og litt nyheter. Fulgt av fotballrevyen. Sportsbilaget i VG. Handler nesten kun om fotball. Kanskje ispedd litt beachvolleyball. Jeg vet ikke om noe annet land som er så smalsporet. Redigert 21.Juni.2011 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 OK.- Jeg synes det er for mye ishockey både på tv og i VG. Jeg vil gjerne ha enda mere fotball også , men kun fra den øverste divisjonen i Norge og Premier league.. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
CB. Svart 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 Nå er vel færderseilasen rent sportslig på høyde med en middels golfturning for de lettere kondisjonerte herrer fra Oslo vest og Bærum på Bogstad en lørdag formiddag, sånn rett før er et med glass Cherry eller Cognac. Samme følelsen har jeg også sågar en årsak til at jeg skjelden er å se på tv , på den annen side holder det sikkert med å høre meg på dette forumet Ellers må jeg nok korrigere deg noe, cognacen bli ofte inntatt underveis eller før golferiet for oss belærte, Sherryhering overlater vi til blondinene Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Vinke Lanke Svart 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 Å sitte foran TV`n og se på Færdern er vel like spennende som å se maling tørke! Fra spøk til revolver. NRK sender ikke en dritt fra mindre sportsarrangement uten at idretten betaler NRK for produksjonen av programmet! Sist vinter var det VM i hundekjøring i Holmenkollen og der måtte Norsk Hundekjørerforbund betale NRK flere hundre tusen kroner for fjernsynsproduksjonen av dette arrangementet! Hipp hurra for lisenskanalen! Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 Nesten litt rart at Nrk da har betalt for Hurtigruten, skulle nesten tro det var enda mere langtekelig enn å se maling tørke og pinnebåter krenge, dog bør det kanskje legges til at det muligens er kultur...... Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
bliss X Svart 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 Å sitte foran TV`n og se på Færdern er vel like spennende som å se maling tørke! Eller se noen løpe rundt etter en ball på bane med en haug brøleaper på tribunen. Noe kjedligere (og mer lavmåls) skal man lete lenge etter, men denslags har vi mer en nok av både på radio og TV. Når det er båtrace i Oslo er det sto mediadekning, men altså ikke norges største regatta. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 21.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2011 Er faktisk litt enig med Bliss her, Færdern er tross alt Norges største regatta og burde fått større fokus etter mitt syn. På den annen side er alle 5 fotografene til Nrk på Hurtigruten og koser seg med god mat mens kameraene er koblet til timer og auto. Færdern hadde nok medført større kostnader for fotografene. Hva med Seilas har de dekket noe av færdern i form av filmsnutter ?. Nrk konsentrerer våre lisenspenger stort sett til ferger har jeg registrert. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
hifo Svart 22.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2011 Eller se noen løpe rundt etter en ball på bane med en haug brøleaper på tribunen. Noe kjedligere (og mer lavmåls) Hvorfor er det lavmåls? Fotball som idrett innebærer å bruke fysikk ( utholdenhet og hurtighet i sammme sport) , taktikk, intellekt mm og ja det innebærer stort sett hele registeret-. De som ikke skjønner offsideregelen synes ofte fotball kan være uintelligent , men de tar skammelig feil når det gjelder fotball på toppnivå.. . Hva er så forbasket intellegent med å løpe eller seile i ring? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Mouche Svart 22.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2011 Skulle ikke forbause meg om noe av problemet for Færder'n er at det er KNS som er arrangør og det blir visst for "fint" for en del? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
hifo Svart 22.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2011 For hvem? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Mouche Svart 22.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2011 Hvis du søker litt rundt her på forumet så vil du finne en god del "grynt" om seilforeningen KNS. Et stikkord; KNS-flagget. Et annet stikkord: Oslo. Et tredje stikkord; Indre Oslofjord. Kombinasjonen synes helt uutholdelig for en del sarte sjeler! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
logget av Svart 22.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2011 Og hvis de som kunne tenke seg å se seilasen på direktesendt TV hadde prioritert det så måtte trolig Adecco bemannet båtene under seilasen. Nei gutta boys får nok heller kose seg med seilasen og satse på live betalende publikum, så kan kanskje TV dekke festen etterpå som en erstatning for charterfeber. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 22.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2011 (redigert) Vi som har en smule insikt i hvordan slike seilaser foregår vet også at de egner seg svært dårlig for direktesent TV. De dekkes av korte referater. Matchracing seriene vises direkte ved at båtene har ombordkamera. Men det som forundrer er hvordan fotballen har alt av dekning her i landet. Andre idretter slipper overhodet ikke til. Som sagt, bortsett fra beachvolleyball og rulleskimesterskap. Redigert 22.Juni.2011 av Mulligan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 22.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2011 Hvis du søker litt rundt her på forumet så vil du finne en god del "grynt" om seilforeningen KNS. Et stikkord; KNS-flagget. Et annet stikkord: Oslo. Et tredje stikkord; Indre Oslofjord. Kombinasjonen synes helt uutholdelig for en del sarte sjeler! He,he... ja "grynt" kan det nok være og ikke kanskje ikke helt ubegrunnet heller. Jeg er for øvrig svært enig med Mulligan at en slik regatta må være vanskelig skape til TV-underholdning for de som ikke har grunnleggende kunnskap om regatta og noe peiling på det reglene som gjelder. På andre siden kan menn som løper planløst rundt etter en ball virke nokså merkelig dersom en ikke kjenner litt til reglene. Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 22.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2011 Hvorfor er det lavmåls? Fotball som idrett innebærer å bruke fysikk ( utholdenhet og hurtighet i sammme sport) , taktikk, intellekt mm og ja det innebærer stort sett hele registeret-. Slik jeg tolker det er det ikke selve fotballen/idrettsutøverene som er lavmål men hele settingen rundt med en gjeng apekatter som ved enhver annledning enten slenger seg ned forran tv og drikker øl og hoier og skiker eller gjør det på en tribune.... Ikke mye med sporty det heller De får kanskje trent skjenkehånden og øket lungevolumet litt av skrikingen men den drepes gjerne av rullingsrøyking i pausen Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 22.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2011 Synes også det er rart og litt fjernt å skrike og balere under en kamp. Men det er stort sett lagets egne supportere som gjør det. Altså de som er med i klubben. Vi andre skriker og hoyer bare ved enhver anledning. Du , man lever seg da for pokker inn i spillet og agerer deretter. Det er for mange faktisk noe av vitsen. Men det går da også fint ann å se uten å bruke seg.- Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.