Jump to content

Nye fall, forberedese for montering?

Rastløs

Recommended Posts

Nå har jeg da gått til anskaffelse av x antall meter med dynema tauvirke til bruk på fallene.

( Skal ha tau hele veien )

- På vanlig fortøyningstau er det en enkel sak og lage spleis for løkke i enden av tauet.  

( For feste av sjakel m.m )

- Åssen gjør'n det på fall tauene da ? ( Her er det jo ikke bare bare å flette tråder  ) eller må man bare feste sjaklen ved hjelp av god gammaldags pålestikk...

- Noen som vet om en god beskrivelse ?

:sailing:

Hej Alo M

Kolla så att block/skiver/trinser eller vad det heter på norsk ikke har för mye 'grader' fra

gamla vire-fall, då kan det bedre o skifte ut dom direkt........

Jeg har gått grundig til verks. jeg har With mast, og til den finnes det ikke noen "orginale deler" .  - Har etter mye detektiv arbeid fått tak i nye kompositt hjul ved mastefoten. Oppe ser det ut til at de beveglige delene er av aluminium , og de ser ikke "flisete" ut etter wiren heller.

- Så da får vi håpe det går bra.  ( Og rulle forseil tror jeg at jeg venter med til neste båtprosjekt )

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...