Jump to content

Tips til feriebåten

Solgangsbris

Recommended Posts

Båten er i tipp topp stand, og skal pakkes til årets deilige uker på bøljan blå.

Men - hva tar vi med?

Hva er uvurderlige ting å ha med seg, - den lure tingen som du alltid får bruk for, eller - som du egentlig håper å aldri å få bruk for, men som er god å ha i bakhånd uansett?

Del gode tips og erfaringer....

:sailing:

Tepper, oljelamper, oppladbar radio, zalo for oppvask og mot dugg på vinduer, et godt førstehjelpsskrin med noe medisiner i. Kniv for å kappe tau raskt. Redningsvester. Ekstra filtere av alle slag til motor dersom innenbords. Remer, impellere, verktøy. ovner for varme av noe slag. Overmadrasser ved harde puter. Marine dasspapir, aldri noe annet. Vinopptrekker. Ekstra tauverk. Ekstra dregg. VHF. Drivanker.

Redigert av Polarn (see edit history)

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Jeg er på båtferie akkurat nå.

Polarns liste var bra.

Har i tillegg med ekstra drivstoff, et multimeter, et kabelskosett, litt diverse verktøy, papirkart, kikkert, kamera, PC og trådløst nettverk, ekstra redningsvest og godt med varme klær.

I tillegg kommer "personlig utrustning" som f.eks spill, Nintendo etc.

Buster X med Yamaha 70

Optimus parafin primus , god gammel årgang slik som de bruker i forsvaret , dette har for vår del blitt et must . Morgenkaffen kokt på bryggen eller svaberget i friluft , herlig . For ikke å glemme alle de deilige middagene som gjøres ute i friluft . Å jo vi har flott pentry i en tett og varm båt men det brukes når regnet høljer ned .

Øks og liten buesag , av og til må vi jo ha bål .

Fin liste i denne tråden.

Boksåpner kan være kjekt å ha. Jeg har også lommelykt med, samt løs batteri-lantern (just in case). Ekstra batteripolsko (har opplevd tretthetsbrudd i disse før). Vertøy er nevnt - jeg har vel med alle dimesjoner jeg kan få bruk for til motorene/filtrene/reimene. Treplugger / variable plugger til nød-tetning. Impellerskifte-verktøy. Gjengetape for midlertidig tetning om jeg må åpne noe. Sjekke/fylle gassbeholdere. 2. takstsolje til jolla.Litt olje og frosvæske til hovedmotorene dersom det skulle begynne å lekke litt.

Skjønner etterhvert hvorfor den ligger tungt i vannlinja.

Zalo mot dugg - virker det? Tykk blanding, eller vanlig blanding?

Skjønner etterhvert hvorfor den ligger tungt i vannlinja.

Zalo mot dugg - virker det? Tykk blanding, eller vanlig blanding?

Hehe,samme her. Vurderer i grunn å flytte alt jeg har under setene bak forover for å få pressa hekken litt oppover igjen. Usikker på om det vil virke men.

Ang zalo så tar jeg ren zalo i hånda og smører utover rutene. Tørker så av med egnet papir. Dette fungerer særdeles bra :thumbsup:

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...