Pimsoll Startet 19.Juni.2011 Link til dette innlegget Startet 19.Juni.2011 Hei, Ganske ny her på forumet og kommet opp fra utenbordsbåt til snekke. Lurer på om noen kan hjelpe meg med å finne ut hvor jeg kan skaffe orginale syrefast badestige og forre rekker til en Fevik 715. Mine deler er av aluminium og det syns jeg er litt flimsete, så knakk jeg også en skrue på innfestinga av stigen da jeg skulle stramme litt. Har sett flere feviker med orginale syrefaste rekker og stiger. Veivisning og tips er velkomne. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 20.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2011 Hvis du leter opp noen av de fremdeles gjennlevende båtprodusentene i området Arendal, Fevik, Grimstad, så er der sikkert noen der som kan gi nærmere opplysninger ang. dette. Ville tro at slike ting som du trenger i syrefast eller alu fremdeles blir laget lokalt der i området. Sitér dette innlegget Link to post
Retox_93 Svart 20.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2011 Vis du er heldig så har de noe liggende på hasseltangen på Fevik. Har vært ute der og det var mye rekkverk og diverse igjen Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 20.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2011 (redigert) Ikke usannsynlig (ganske sikkert faktisk) at det er Svennevig og Ødegård i Homborsund (Grimstad) som har levert til tidligere Fevik båtbyggeri. De leverer slikt til de fleste båtprodusentene i disktriktet. Kanskje de har noen maler, eller andre opplysninger som kan hjelpe deg. Tlf 37046419. Retox, tviler på om det ligger noe i lokalene på Hasseltangen. Ingen Fevik-båter som ble produsert der ute. Redigert 20.Juni.2011 av jada (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Møkkalasset Svart 20.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2011 (redigert) Hei, Ganske ny her på forumet og kommet opp fra utenbordsbåt til snekke. Lurer på om noen kan hjelpe meg med å finne ut hvor jeg kan skaffe orginale syrefast badestige og forre rekker til en Fevik 715. Prøv disse. Suntec Suveren kvalitet. Usikker på om de har malene til den båten, men hvis ikke vet de sikkert hvem som har. Evt. så tilpasser de. Redigert 20.Juni.2011 av Møkkalasset (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pimsoll Svart 20.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2011 jo, Svennevig og Ødegård hadde maler og kunne levere til en noget stiv pris, men hva ligger slike komponeneter på i pris i dag, noen som vet? Ser jo at Maritim har noen billig saker, men disse er jo uorginale da. Noen som har en syrefast badestige til denne snekka liggende på garasje loftet eller i sjøbua ? Sitér dette innlegget Link to post
Pimsoll Svart 28.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2011 Noen som har erfaring med standard katalog stige på Fevik 715 og denne lanterne bøylen (som jeg ikke har og skulle hatt) som en tipper opp mot vinduet. Hvor har du kjøpt stigen, pris ? Ditto for lanterne bøylen ? Sitér dette innlegget Link to post
Pimsoll Svart 31.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2014 Bare en liten oppdatering her. Badestige fikset med en noe smalere en som jeg fikk av en fyr som hadde en liggende, standard stige, syrefast. Tilpasset ved å feste den i skråen over fenderlista og fikk dermed frigjort dekksplass på akterdekket. Nede var det to stag som tar i mot skroget, disse ble forlenget med to rørbiter som gikk uten på de orginale og limt fast med sikaflex. 4 stk fester ble kjøpt på maritim og boltet i stigen. De øvre kan da rotere om den horisontale aksen og de nede roterer om den vertikale aksen og følger da båtens snekkeform. Festene kom over vannlinja. De gamle skruhullene ble tettet med sikaflex (skvalpesonen). Lanternebøyle, har den lille blekkløsningen ennå, fungerer forøvrig. Planen i vinter er å fiffe opp alu bøylene forøvrig på båten. Vurderer om plasti dip kan være passende. Alternativt blir det bengalakk. Sitér dette innlegget Link to post
Dagfinn D Svart 2.November.2014 Link til dette innlegget Svart 2.November.2014 jeg har 2 front rekker til Biam 800 hvis de passer, samt lanterne bøyle for solux 850 (en slik som ligger inn mot vinduet) den er forresten nesten i hengeren på vei til søppla, så hvis du kan bruke den gi lyd fort . 92417515. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.