Jump to content

Hvor kjøpe syrefast badestige og rekke til Fevik 715?

Pimsoll

Recommended Posts

Hei, Ganske ny her på forumet og kommet opp fra utenbordsbåt til snekke. Lurer på om noen kan hjelpe meg med å finne ut hvor jeg kan skaffe orginale syrefast badestige og forre rekker til en Fevik 715. Mine deler er av aluminium og det syns jeg er litt flimsete, så knakk jeg også en skrue på innfestinga av stigen da jeg skulle stramme litt. Har sett flere feviker med orginale syrefaste rekker og stiger. Veivisning og tips er velkomne.

Ikke usannsynlig (ganske sikkert faktisk) at det er Svennevig og Ødegård i Homborsund (Grimstad) som har levert til tidligere Fevik båtbyggeri. De leverer slikt til de fleste båtprodusentene i disktriktet. Kanskje de har noen maler, eller andre opplysninger som kan hjelpe deg. Tlf 37046419. Retox, tviler på om det ligger noe i lokalene på Hasseltangen. Ingen Fevik-båter som ble produsert der ute.

Redigert av jada (see edit history)

Hei, Ganske ny her på forumet og kommet opp fra utenbordsbåt til snekke. Lurer på om noen kan hjelpe meg med å finne ut hvor jeg kan skaffe orginale syrefast badestige og forre rekker til en Fevik 715.

Prøv disse. Suntec Suveren kvalitet. Usikker på om de har malene til den båten, men hvis ikke vet de sikkert hvem som har. Evt. så tilpasser de.

Redigert av Møkkalasset (see edit history)

jo, Svennevig og Ødegård hadde maler og kunne levere til en noget stiv pris, men hva ligger slike komponeneter på i pris i dag, noen som vet? Ser jo at Maritim har noen billig saker, men disse er jo uorginale da. Noen som har en syrefast badestige til denne snekka liggende på garasje loftet eller i sjøbua ?

• 3 år senere...

Bare en liten oppdatering her. Badestige fikset med en noe smalere en som jeg fikk av en fyr som hadde en liggende, standard stige, syrefast. Tilpasset ved å feste den i skråen over fenderlista og fikk dermed frigjort dekksplass på akterdekket. Nede var det to stag som tar i mot skroget, disse ble forlenget med to rørbiter som gikk uten på de orginale og limt fast med sikaflex. 4 stk fester ble kjøpt på maritim og boltet i stigen. De øvre kan da rotere om den horisontale aksen og de nede roterer om den vertikale aksen og følger da båtens snekkeform. Festene kom over vannlinja. De gamle skruhullene ble tettet med sikaflex (skvalpesonen).

Lanternebøyle, har den lille blekkløsningen ennå, fungerer forøvrig.

Planen i vinter er å fiffe opp alu bøylene forøvrig på båten. Vurderer om plasti dip kan være passende. Alternativt blir det bengalakk.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...